Wasmachine dreunt, helpen die rubber blokken?

Mijn Nieuwe wasmachine dreunt tijdens het centrifugeren (net als mijn oude) wat door het huis heen, hij staat op de bovenverdieping op een houten vloer die betegelt is (de oude badkamer) nu zag ik in de bouwmarkt van die rubber blokken, helpt dat echt als ik die onder de poten zet?

Toegevoegd na 1 uur:
Tot zover erg bedankt voor de reacties, hij is hier afgelopen week afgeleverd, en inderdaad zover ik erbij was niet waterpas afgesteld, ik zal morgen eerst die lekbak er eens onderuit halen anders kan ik niet bij de stelschroeven, en deze slaat bij lekkage toch vanzelf uit.

Toegevoegd na 6 dagen:
Ik heb hem inmiddels goed waterpas gesteld, en dat scheelt echt heel veel, bedankt voor de goede adviezen!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.9K

Het beste antwoord

Ja dat helpt altijd wel wat.
Maar zorg eerst dat je wasmachine waterpas staat.
Dit kan al een hoop gedreun voorkomen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Rieneke1
11 jaar geleden
precies!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Thanks.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In principe zorg je met die rubbers voor een verende ondergrond voor je wasmachine. Tijdens het centrifugeren wordt er in de machine gewicht verplaatst en op die rubber blokken geef je de behuizing de kans om mee te gaan met de verplaatsing van het gewicht. Dat is voor je machine niet zo goed, want de behuizing moet juist stil blijven staan. Daarom is het ook zo belangrijk dat de machine waterpas staat. Het zal dus misschien in geluid schelen, maar het is niet zo goed voor je machine. (Weet ik van iemand die al 22 jaar wasmachines verkoopt)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het beste zou zijn,,een dikke rubberen mat.
Zoiets wat ze ook bij de koeienstal gebruiken.

Andere antwoorden (2)

Nee, dat laat je wasmachine door je oude badkamer heen huppelen, net als een rubbermat, als je wasmachine dan klaar is met centrifugeren staat hij bovenaan de trap om je te roepen dat hij bijna klaar is ;). Beter is om je wasmachine volledig waterpas te zetten. Onder de machine zitten draaipootjes waar je de machine mee kun afstellen, deze pootjes zitten aan de voorzijde van de wasmachine. Gebruik een goede waterpas om de machine af te stellen. Leg de waterpas ook dwars neer voor een optimaal resultaat.
Wat ook wil helpen is het toerental van de wasmachine verlagen naar 1200-1400 toeren.
Ook moet je even opletten of je de wasmachine wel optimaal vult, als je een ongelijke vulling hebt dan begint de wasmachine te bokken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Best ook eens nazien of die kerel er de transportbouten uitgehaald heeft, die zijn 2 bouten die altijd achteraan zitten ter hoogte van de as, deze dienen juist om te beletten dat uw kuip heen en weer gaat tijdens transport.
Daardoor heeft uw trommel geen vrijheid van bewegen en kunnen de balastgewichten hun werk niet doen.
Natuurlijk, zoals eerder vermeld, na terugplaatsen even in beide richtingen waterpas zetten.
PS: de bouten zo weinig mogelijk uitdraaien, liever zijn tegenpool inschroeven want hoe hoger de machine staat hoe hoger het zwaartepunt en hoe meer die kan daveren.