Was verliest zijn frisse geur wanneer het uit de droger komt?

Telkens als ik de was heb gedaan en vervolgens de was (die dan fris ruikt) in de droger stop, gaat die hele frisse wasgeur uit de was. Het ruikt dan niet meer lekker ofzo.

Hoe kan dit? en is er ook iets wat je in de droger bij de was mag doen zodat de was zijn frisse geur behoudt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
24.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of je koopt een wasrek en bespaart water, elektriciteit, het milieu, dingetjes die je in je droger moet gooien om de was fris te houden, ruimte, eventuele reparatiekosten en... je krijgt nog geld voor je droger ook!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, wat allemaal niet mogelijk is.. Helaas: ik houd het bij een droger. Lekker makkelijk. ^^
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@bliets als dit een antwoord was geweest +1 !

Het beste antwoord

Er zijn droogdoekjes die geur hebben. Die kun je in je droogtrommel doen bij de was. Bijvoorbeeld van robijn. Ik gebruik ze, en ze werken prima.

Je kunt ook geurzakjes in je kledingkast leggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankjewel! Ik zal het eens proberen!

Andere antwoorden (2)

Als je wasverzachter gebruikt tijden het wassen,blijft de geur,ook al droog je in de droger,prima "hangen".
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Ik heb dit opgezocht precies om die reden en de geur van de wasverzachter verdwijnt na het drogen en ik gebruik robijn dus geen b merk
een droger is zo lekker gemakkelijk heh? Ik gebruik het ook, maar als het kan dan droog ik buiten. Heerlijk fris, het ruikt dan zo lekker!
Zou het kunnen zijn dat er iets in de droger is achter gebleven waardoor het niet lekker ruikt? Bij mij blijft het nl altijd lekker ruiken. Door de wasverzachter. Ik gebruik de normale hoeveelheid wasverzachter, en ik ruik na weken nog steeds de frisse geur.
Is het een condens droger? Maak de bak waar het water inkomt eens goed schoon. Als er een filter inzit, maak die eens goed schoon en probeer met de stofzuiger oude troep uit de droger te zuigen. Bij mij valt er stof naar beneden. Er zijn van die dunne slangen te koop (goedkope bij action of blokker ofzo), waardoor je er tussen kunt komen.
Een natte doek door de droger halen, binnenkant schoonmaken.
En de was er meteen na het drogen uithalen, niet de hele dag er in laten liggen.

Toegevoegd na 2 minuten:
ik zat nog even te googlen en zag hier ook tips, de meesten komen wel overeen met die van mij.

Zat nog te denken, als ik geen wasverzachter gebruik, dan ruikt het ook een stuk minder fris dan dat ik het buiten zonder wasverzachter droog. Het stinkt niet, maar er zit gewoon geen lekker luchtje aan.