Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kun je schimmel doden op rubber door het te koken?

Mijn rubber deksel van de blender heeft helaas wat schimmel opgelopen. Ik heb de deksel in een pan kokend water gelegd, maar hij ruikt nog steeds muf. Het rubber wordt dus voor voeding gebruikt (blender, waardoor voeding ook tegen de deksel komt), ik weet niet of chloor dan wel zo handig is. Wie heeft er een tip??

7 maanden geleden
964
jc54
7 maanden geleden
Chloor kan gerust, als je het daarna maar goed afspoelt/afwast.
Pieterke
7 maanden geleden
Dit vond ik op internet: Schimmels op houtwerk, kitranden en rubbers zijn daarentegen vaak lastiger te behandelen. Je kunt hiervoor het beste een soda-oplossing gebruiken en indien dat niet voldoende resultaat geeft wat chloorwater. Heb je deze middelen niet in huis schaf dan een schimmelreinigingsproduct aan.
De soda oplossing lijkt mij het best. Ik zou geen chloorwater gebruiken op het deksel van een blender.
Suze1971
7 maanden geleden
bedankt voor deze tip; ik ga het met soda proberen

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Schimmels op houtwerk, kitranden en rubbers zijn daarentegen vaak lastiger te behandelen. Je kunt hiervoor het beste een soda-oplossing gebruiken en indien dat niet voldoende resultaat geeft wat chloorwater. Heb je deze middelen niet in huis schaf dan een schimmelreinigingsproduct aan.
(Lees meer...)
7 maanden geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding