De zwemkleding van mijn kinderen heeft groen gele vlekken nadat ze in een zwembad hebben gezwommen in Spanje. Hoe krijg ik die vlekken er weer uit?

Ik heb de kleding al gewassen met wasmiddel, maar de vlekken verdwijnen niet.

Toegevoegd na 6 dagen:
veel dank voor de antwoorden. Vanish heb ik geprobeerd en dat hielp niet tot nu toe, misschien omdat er weinig zon is.

de zilvershampoo waar koop je die?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
24.6K

Antwoorden (4)

Waarschijnlij is de badkleding aangetast door chloor of andere chemicaliën in het water, ik vrees dat het er niet uitgaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+"het" is er namelijk al uit, bekend probleem overigens vroeger klaagden mijn ouders er ook altijd over na een zomervakantie zuid-europa, ze gooien zo'n bad halfvol chloor.
zilvershampoo van het merk kull wil nog wel eens helpen ook tegen blauw haar in de vakantie het gaat bij ons al mee in de koffer.

Toegevoegd na 6 dagen:
zilvershampoo van gull koop je gewoon bij de drogist en bij mij hielp het wel. wij gebruiken het meteen na het zwemmen ik weet niet of het nu nog goed helpt maar zou het zeker proberen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zilvershampoo trekt de gele gloed uit vergeeld haar, en een dopje zilvershampoo (Guhl) bij je wasmiddel als je vergeelde vitrage wast zorgt ervoor dat ze wat witter lijken, maar bij gekleurde was heeft het totaal geen zin!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
proberen kan geen kwaad want nu gebruik je het badgoed ook niet meer bij mij helpt het altijd wel al moet ik zeggen dat we het wel meteen gebruiken en niet na een paar weken.
Waar ik alle vlekken mee uit krijg is vanish. Daarna zou je het in de zon moeten hangen om te drogen, dan verbleekt de kleur.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is een reactie van waarschijnlijk de chloor in het zwembad en de zonnebrandcrème die op de zwemkleding terecht is gekomen. Ik heb dit vrijwel elk jaar met het uv zwempak van mijn zoon, die kleurt geel/ groen op de plekken waar de mouwtjes en pijpjes de huid raken die ingesmeerd is. Ik leg het zwempakje in onverdunde glansspoelmiddel voor de vaatwasser, gewoon in een tijltje leggen en glansspoelmiddel eroverheen gieten, goed verzadigen met de vloeistof, een paar uur laten staan en daarna is al het geel en groen verdwenen, goed uitspoelen met water en klaar! Lijkt wel magie!
8 maanden geleden