Kun je nacht condens gebruiken voor kleren die je niet mag wassen?

Kleren die je moet stomen, mogen niet echt nat worden. Ik had echter het volgende idee: Tijdens een warme nacht waarbij ik zeker weet dat het niet gaat regenen, hang ik de kleren die je eigenlijk moet stomen buiten. Op het moment dat het kouder wordt, slaat de condens neer op de kleding die buiten hangt, en werkt hopelijk een beetje als het stoom. (Alhoewel je wel een temperatuursverschil hebt.) Vervolgens laat ik het in de ochtend droog worden aan de lijn, en het is weer fris.

Ik heb het vannacht geprobeerd, en het lijkt goede resultaten te hebben. Zou iemand weten waarom dit niet zou kunnen of een slecht idee is, of niet effectiever dan gewoon in de wind hangen zonder lichte bevochtiging door condens?

Verwijderde gebruiker
7 maanden geleden
Antoni
7 maanden geleden
Natuurlijk mag je iets wat goede resultaten lijkt te hebben, vaker doen! Illegaal is het in ieder geval niet!

Antwoorden (1)

In de nacht - of overdag - je kleding buten hangen vervangt wassen en stomen nooit helemaal, maar het is een goede manier om je kleding wat langer te kunnen dragen. Ik kan me voorstellen dat buiten hangen in de mist goed werkt, maar een beetje wind doet ook wonderen...
Als je het echt in de "mist" en vochtigheid zoekt kun je je kleding ook in je badkamer uithangen, de stoom van douche of bad wordt vaak aangeraden om je kleding te ontkreuken.
7 maanden geleden