Vaatwastablet Vervanger? Snel een antwoord nodig!

Ik heb De vaatwastabletten op en heb de vaatwasser vol en moet aan nu. Wat kan ik gebruiken voor een goede schone vaat van de volgende spullen die ik in huis heb? Het zijn allemaal biologisch en ecologische producten , volledig afbreekbaar dus gezondheidsredenen tellen niet mee.
Ik ga niet met de hand afwassen, dat is uitgesloten, daar heb ik een gruwelijke hekel aan, vandaar het apparaat!

* soda
* groene zeep
* waspoeder ecover
* waspoeder klok eco
* bioclean orange
* klok afwasmiddel
* ecover wc reiniger
* sunlight zeep
* citroensap
* azijn

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
83.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en hoe is het afgelopen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oja! Ik heb het waspoeder gebruikt, een vlakke eetlepel er los ingegooid en de vaat is best schoon. De pannen zijn goed schoon, maar de thee kopjes hebben nog wel de bekende thee waas....maar dat geeft niks, ik ben even uit de brand vandaag en morgen......vrijdag de auto weer bij huis en dan maar gelijk een beste voorraad aanleggen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik wilde eigenlijk een hele reactie schrijven maar ik moet zo hard lachen om de term "biologisch afbreekbare vaatwas tabletten" dat ik 't maar zo laat :D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waar lees jij dat dan j0ve?

Het beste antwoord

Vooral géén zeep of zeepproducten gebruiken, die schuimen veel te veel om in een afwasmachine werkzaam te zijn.
Mijn advies zou in dit geval zijn om toch even naar de winkel te gaan voor nieuwe vaatwastabletten, maar bij een keus uit bovengenoemde producten zou ik voor een waspoeder gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoeveel zou goed zijn denk je? Een eetlepel?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat dat ongeveer dezelfde hoeveelheid is als de vaatwastablet.
Maar ik heb het nog nooit geprobeerd dus ik raad het maar!
Volgens het antwoord hieronder kan je het ook eerst zonder middel proberen, wellicht dat achtergebleven resten van een vorige afwasbeurt al redelijk effect geven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat werkte goed. Ik sluit de vraag nu dus.

Andere antwoorden (3)

Ik heb het nooit geprobeerd, maar ik denk dat een beetje afwasmiddel ook wel kan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik dacht dat dat met Klok afwasmiddel wel mee zou vallen. Maar als jij er ervaring mee hebt dan zou ik het met een scheut azijn proberen.
Ik ben laatst een keer vergeten om vaatwasmiddel in de machine te doen, en toch kwam de vaat er brandschoon uit. Als je vaat dus niet te vies is (aangekoekte ovenschalen, vette pannen) dan kan het dus best een keertje zonder.

Toegevoegd na 1 minuut:
Of vraag het even bij de buren....
bamibal
12 jaar geleden
Zout en glansmiddel zitten er al in.
Schep soda er in en instellen op de hoogste temperatuur.
Bronnen: