Hoe vaak moet je de verwarming schoonmaken?

Ik bedoel met zon speciale rager zeg maar. Ontstoffen. Lijkt me niet een klusje voor elke week maar eens per jaar een beetje weinig. Dus hoe vaak is goed? Dank

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.7K
Inekez1
5 jaar geleden
Ik doe dat wel gewoon 1 keer per jaar. In de zomer is mijn verwarming nooit aan. Voordat de verwarming eerste keer aangaat in het najaar een keer goed alles schoonmaken. Is de verwarming eenmaal warm, dan vooral niet meer met die rager erdoor gaan! Alle fijne stofdeeltjes vliegen dan met de warme lucht mee de kamer in. Wil je wel tussendoor schoonmaken, doe dat dan als de verwarming uit en afgekoeld is zodat het stof op de grond valt en je het kunt opzuigen. Stof in de lucht is slechter voor je dan stof op de verwarming.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
@Inekez1 hier is nog zo'n huisvrouw die het ook 1 keer per jaar goed doet.
Mijn huisje is lekker warm, de warmte wordt niet beter of slechter afgegeven.
Een beetje stof ertussen stoort mij totaal niet.

Antwoorden (2)

Dat ligt er aan hoe snel er bij jou stof en vil op ligt. Maar als je een keer per maand dit doet dan blijven ze wel schoon genoeg en plakt het niet zo vast.
5 jaar geleden
Eigenlijk wel Iedere week.
Dat lijkt wellicht te vaak, maar als je het altijd schoon wilt zien, moet dat ook. Zodra je het alleen schoonmaakt wanneer je ziet dat het vuil is, is het te laat.
Als je er te weinig tijd voor hebt is om de week of maandelijks minstens noodzakelijk.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Amadea
5 jaar geleden
Te laat waarvoor?
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Iets schoonmaken dat duidelijk vuil is , is arbeidsintensiever, kost meer tijd dan als vast onderdeel 'gewoon even poetsen'.