Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wanneer katoenen shirts gaan 'lubberen' (afhangen) helpt het om ze dan te strijken?

Ik had een aantal katoenen shirtjes gekocht welke voor de eerste keer wassen goed zaten, en ook een mooie pasvorm hadden. Na een keer wassen en drogen (volgens het labeltje!) merk ik dat de pasvorm niet meer optimaal is. Ik bedoel dat het shirt aan de achterkant wat naar buiten gaat staan en wat gaat lubberen.

Zou het helpen om ze te strijken en eventueel stijfsel of strijkspray te gebruiken?

En, is het het lubberen eigenlijk te voorkomen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dit lubberen kun je niet meer terugdraaien. Kreukels haal je eruit natuurlijk wel uit met strijken, dus het ziet er wel iets beter uit. In het vervolg zou ik shirts zonder elasthaan/spandex/lycra niet meer in de droger drogen. Dat voorkomt lubberen. En wassen in de wasmachine in een waszak (te koop bij onder andere Blokker) of een kussensloop. Wasmachine niet te vol wassen, zodat shirts niet te verstrikt raken met ander wasgoed als je geen waszak gebruikt.
Shirts met bv 5% elasthaan/spandex of lycra houden hun pasvorm beter dan shirts van 100% katoen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

da's pech hebben zeg, maar shirtjes van katoen gaan over het algemeen altijd lubberen (vorm verlies) en is helaas niet te voorkomen ook niet met stijfsel of, het beste antwoord is al gegeven qua stof voor shirts
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding