Hoe krijg ik onze katoenen gordijnen weer kreukvrij?

We hebben 100%katoenen gordijnen. Deze dacht ik eerst te wassen voordat ik ze korter maakte maar nu zijn ze gekreukt. Ik heb ze gestreken met een stoomstrijkijzer, helemaal nat, met van die spuitstijfsel..... niks lijkt te werken.
Wie heeft nog een goede tip??

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
7.6K

Het beste antwoord

Ik zou ze nog een keer spoelen, in de wasmachine met wasverzachter.

Of een nacht laten staan in een grote bak, het bad bijvoorbeeld.
Zodat het water en de wasverzachter goed kunnen doordringen tot alle vezels.

Niet centrifugeren!

Zo nat en zo strak mogelijk ophangen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik ga ze morgen eens laten weken! ik kom erop terug ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja, doe dat ;) volgens mij, heeft momopoyolo gelijk...........
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ze zijn id strakker! Thanks !

Andere antwoorden (1)

Gebruik mild wasmiddel, zonder bleekmiddelen of optisch wit

•Let altijd op de maximum temperatuur die wordt aangegeven in het wasvoorschrift.

•Gordijnen nooit wringen of boenen met een borstel.

•Hang de gordijnen direct na het wassen te drogen.

•Na het drogen kan er nog kreuk in de gordijnen zitten. Niet meteen gaan strijken want gordijnstof is vaak behandeld met een kreukvrije finish. Daarom kost het vaak tot een paar weken om de gordijnen zichzelf weer kreukvrij te laten herstellen.

•Pas op met strijken, dit mag niet bij alle gordijnen, raadpleeg vooraf eens goed de wasvoorschriften of raadpleeg de fabrikant.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
super bedankt voor je antwoord. alleen 1 dingetje; ik heb precies gedaan wat je beschrijft maar dat geeft niet het gewenste resultaat... het hangt alweer een paar weken en de kreuken blijven erin zitten