Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is fadal inox 18/10?

Inox 18/10 ken ik natuurlijk maar nu zag ik bestek uit Fadal inox 18/10. wat is dat precies? kan dat bv in de vaatwas,?

een jaar geleden
1.4K
SimonV
een jaar geleden
Volgens mij niet wezenlijk anders dan inox 18/10. Het kan in de vaatwasser, maar...
schadelijke chemicaliën, zouten, vet, vocht en hitte die allemaal in de vaatwasser aanwezig zijn, kunnen putjes en corrosie op inox veroorzaken.
Zure en zoute etensresten op bestek geven vlekken. Zorg ervoor dat je deze stoffen van het bestek schraapt voordat je het in de vaatwasser plaatst. Laat nat bestek niet lange tijd in de vaatwasser liggen. Zie:
https://www.choice.com.au/home-and-living/kitchen/dishwashers/articles/stainless-steel-rusting

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Fadal Inox 18/10 is een type roestvrij staal dat wordt gebruikt voor het maken van keukengerei, zoals pannen, messen en bestek. Het is een legering van 18% chroom en 10% nikkel, waardoor het sterk, duurzaam en corrosiebestendig is.
(Lees meer...)
10 maanden geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding