Hoe verdelg je kakkerlakken?

Ik ben aan het verhuizen en in huis1 zaten al heel veel kakkerlakken ik heb het idee dat ze mee verhuizen naar huis2, wat kan ik hier tegen doen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Kakkerlakken zou je professioneel moeten laten bestrijden. Vanwege het gebruikte gif moet dat ook. De meeste gemeentes willen hier ook vaak gratis bij helpen. Je kunt/moet dit niet zo op zijn beloop laten omdat kakkerlakken gemakkelijk schimmels en ziekten kunnen bestrijden.

Vaak moet tevens naar de bron gekeken worden. Een professioneel bedrijf kan hierin adviseren. het kan immers zo zijn dat ze een probleem zijn in een heel huizenblok en door gaten en kieren van huis naar huis kunnen.

Je kunt een deel bestrijden door lokdoosjes met gif. Die mag je zelf plaatsen. Maar het beste is het als een bedrijf je hele huis zo goed als luchtdicht maakt en ze dan vergast. Je kunt dan even niet in je woning om begrijpeleijk redenen. In plaats van vergassen kunnen ze ook andere minder schadelijke stoffen gebruiken. Mijn advies zou zijn om eerst eens contact op te nemen met de afdeling ongediertebestrijding van de gemeente.

Als je ze dood trapt kunnen de eitjes aan je schoen blijven plakken en je kunt ze ook zo verspreiden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Aanpakken die hap en een bestrijdingsdienst bellen! En als je er al vaker last van had moet je je toch eens gaan afvragen waarom je er steeds last van hebt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
kakkerlakken zijn het best te bestrijden met lokvoer waaraan een verdelgingsmiddel is toegevoegd of met een spray die op die plaatsen gebruikt word waar de dieren lopen. de lokdoosjes die je in de bouwmarkt kunt kopen werken wel maar als je er veel hebt kun je beter een bestrijder bellen. Tijdens het verhuizen alles goed reinigen (booral de achterzijde van de koelkast)en eventueel laten ontsmetten is ook een mogelijkheid,verder in het nieuwe huis alles goed schoonhouden zodat de kakkerlakken geen voedsel vinden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ongediertebestdings bedrijf erbij halen. Hier kan je de dichts bij zijne vinden.

http://www.ongediertebestrijdings-bedrijven.nl/