Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe maak ik mijn beige suède schoenen schoon?

Le coque sportif schoenen

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat zit erin dan?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

•Maak schoenen eerst schoon met een suède borstel.
•Verwijder e.v.t. vlekken met een suède-gum.
•Haal de kleur weer op met Suède-spray (Deer Spray) of met een flacon met depper.
•Even laten drogen en zacht opborstelen.

http://www.schoen-onderhoud.nl/contents/nl/d16_suede_en_nubuck_schoen_onderhoud.htmlDaar is dus een speciaal suède-borsteltje voor te koop.

Hier is een filmpje, waar precies staat hoe je het beste te werk gaat.

http://schoenmaker.com/suede-schoenen-schoonmaken
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Probeer het met een gewoon wit gummetje. Daar maak ik ze altijd mee schoon.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik vond het gummetje vaak niet goed genoeg en uiteindelijk heb ik het aangedurfd met water en afwasmiddel of een zacht fijnwasmiddel, afspoelen, laten drogen en weer even opborstelen. De vleug wordt wat minder, maar dat vind ik niet erg.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Met het Excellent Suède reinigingsdoekje heb je grootmoeders tips niet meer nodig. Geen groene zeep, talkpoeder, vlakgom of maïzena, maar een doekje dat vuil- en vochtplekken laat verdwijnen. Haal het Suède reinigingsdoekje uit de verpakking en zorg dat het volledig uitgevouwen is. Vouw het naar een comfortabele grootte, zodat het fijn in de hand ligt en groot genoeg is voor het verwijderen van de vlek. Zorg dat je je schoen goed vasthoudt en boen eerst licht en daarna wat harder over het leer, zodat het vuil opgenomen wordt. Je ziet meteen dat alle vuil en watervlekken door het doekje zijn opgenomen en de schoen weer schoon is. Een mooie bijkomstigheid: door het wrijven worden platliggende ledervezels weer hersteld. Je schoen is dus weer als nieuw! Het Suède reinigingsdoekje blijft tegen vuil impregneren totdat het helemaal versleten is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding