Hoe kan je het beste Novilon vloerbedekking opknappen?

Het is nogal versleten. Er zitten een aantal scheurtjes in, die volgelopen zijn met vuil.
Die scheurtjes zijn bijvoorbeeld ontstaan door stilettohakken, of door vallende voorwerpen.

Hoe kan ik dit vuil het gemakkelijkste verwijderen? En hoe kan ik het scheurtje opvullen, en waarmee?
Ik denk dat ik daarna, dus op de schone vloer een product van HG ga aanbrengen, om de glanslaag te herstellen.

Ook andere suggesties zijn welkom.

Toegevoegd na 41 minuten:
De meeste mensen vinden het nog een mooie vloer. Maar als je goed kijkt, zie je die beschadigingen. Omdat de vloer al best oud is, zou hij net zo goed nog heel lang meekunnen. Daarom wil ik die gaatjes en scheurtjes toch eerst graag proberen te repareren.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.2K

Het beste antwoord

Je kan het vuil schoonmaken door het met een klein borsteltje te borstelen. EN daarna droog te maken.
Als het kleine scheurtjes zijn gewoon zo laten. Grote scheuren opvullen met een 2 componenten lijm .
Daarna inderdaad een soort wax speciaal voor Novilon aan te brengen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het ligt er al heel lang en alleen op bepaalde plekken zijn die scheurtjes en putjes goed zichtbaar. Dus het is zinvol om die op te vullen. Goed idee die tweecomponentenlijm.
Elders zag ik nog de tip om kleinere scheurtjes te vullen met nagellak, die is in allerlei kleuren te koop.

Andere antwoorden (1)

Deze vloeren zijn nog al kwetsbaar. Vooral voor naadhakken en andere scherpe voorwerpen. Repareren is niet te doen blijft altijd zichtbaar. Beter een andere vloer bedekking kopen en de novilon vervangen door iets dat steviger is en meer tegen jullie gebruik bestand is.