douche cabine schoonmaken?? hoe houd je het nu echt schoon

heb een fijne douche cabine, maar...om deze nu echt goed schoon te maken is best lastig(het glaswerk bedoel ik dan)
laat de cabine wel graag staan...hahaha

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.2K

Het beste antwoord

Nadat je de douche cabine schoon hebt gemaakt met (schoonmaak)azijn of een antikalkmiddel, de cabine schoonmaken met een warm sopje met groene (gele) zeep.
In deze zeep zit een vettige substantie (lanoline) die een dun, nauwelijks zichtbaar laagje achterlaat (dus niet na spoelen). Als je dan iedere keer na het douchen de cabine even met een wisser droogmaakt (1 minuut werk), blijft hij nagenoeg klakvrij. Ik maak de cabine zowiezo iedere week schoon met groene zeep en hij glimt dan ook als een hondenkulligje in maneschijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

U kunt een lege spuitfles vullen met half azijn, half water en een snufje zout. Dat kunt u er opspuiten en even in laten werken, daarna afspoelen met water en drogen met een doek. Als u na het schoonmaken de douchecabine sopt met autoshampoo, blijft de douche langer schoon.
Is er te lang gewacht met schoonmaken, dan is het kalk vaak alleen nog maar te verwijderen door te polijsten. Met de hand (of een polijstmachine) door commandant cleaner nr 5 te gebruiken. (Autoshop)

Hier nog meer tips:

http://www.huishoudplaza.nl/Tips/art/1678/douchecabine-glas-schoonhouden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een wisser ophangen in de douche en aanwennen dat de laatste gebruiker van de dag even de wisser over het glas haalt. Doen wij al 13 jaar en de douchecabine is als nieuw.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helemaal goed+ (en Loenie, beetje vroeger opstaan??;-)
Kimath
13 jaar geleden
Zo'n wissertje is inderdaad ideaal :D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wij doen dit ook. Wij hebben hebben een inloopdouche met glazen wanden. Die zien er na al die jaren nog splinternieuw uit.
Inspuiten met azijn of een antikalkmiddel.
Met een zachte schuurpons goed boenen. Even laten werken en afspoelen.

Vervolgens met een oud t-shirt droog maken. Zo blijft het ongeveer een week kalkvrij.