Hoe verwijder je raamfolie/plakfolie eenvoudig van het raam?

Mijn moeder heeft van dat raamfolie/plakfolie/plakplastic op haar raam.
En dat wil ze nu verwijderen.
De folie opzich is er al af, maar het lijm gaat er heel lastig af.
WIE weet hoe je dit eenvoudig kunt verwijderen?!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
10.1K

Het beste antwoord

Toen wij in dit huis kwamen wonen, zat er ook raamfolie op de ramen. Ik heb eerst een hoekje losgepeutert en vervolgens zoveel mogelijk langzaam losgetrokken.

De stukken die te vast zaten met een raamkrabber losgemaak.

De lijm kun je makkelijk met stickerverwijderaar verwijderen. Daarna goed met spiritus nawrijven zodat alles weg is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Met glassex en een stanleymes eraf scheren.;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee joh tuurlijk niet ik bedoeel die ouwee gillette mesjes die buigzaam zijn
Lampenolie (vloeibare parafine). Goedkoop, effectief en zo schadelijk voor je huid als terpentine o.i.d.

Toegevoegd na 35 seconden:
NIET zo schadelijk, moet dat zijn...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helemaal mee eens, werkt perfect, al heel wat resten stickerlijm mee verwijdert.
Met een fohn en de resten met wasbenzine
13 jaar geleden
ronron1212
13 jaar geleden
voorzichtig doen he niet te veel als het een beetje loslaat trek je het er van af
lampen olie op een keuken papiertje en dan eraf halen met een sneeuw krabber voor de auto misschien?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
voorzichtig warm maken met een föhn en dan lostrekken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De folie was er al af, het ging juist om de resten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
slecht gelezen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
oh, ken 'beuren
Neem de tijd om de raamfolie te verwijderen en verwacht niet dat je snel klaar bent. Bij het verwijderen van deze raamfolie heb je zeker een föhn nodig, daarnaast ook een scraper, decoratiemesje en een lijmoplosser om lijmresten goed te verwijderen. Let op! Doe niet zomaar wat, glas is echt niet krasvast, je kan beter goede spullen gebruiken dan je raam beschadigen.
Pak een hoekje van de sticker vast en trek er heel voorzichtig en langzaam aan. Houd het strak tegen het raam, zodat de plakkende zijde aan de voorkant komt te zitten. Door het oppervlak dan gelijkmatig te verwarmen met een föhn maak je eigenlijk de lijmlaag flexibel, zodat je de raamfolie eenvoudig kunt verwijderen (pas op dat je de föhn niet te lang op dezelfde plek houdt, als het glas beschadigingen vertoont kan het barsten). Door te föhnen probeer je ook te voorkomen dat er lijmresten achterblijven. Echter als de kwaliteit van de folie laag is en het zit er al een paar jaar op, dan kan het goed zijn dat er wel lijmresten achter blijven. In dat geval heb je een goede lijmoplosser of ontvetter nodig. Gebruik bij voorkeur een oude doek en veeg de lijmresten van het raam.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De folie is er al af!!!!!!!!!!!!