Hoe kun je je roestvrijstalen gootsteen het beste schoonmaken?

Onze gootsteen heeft langzaam maar zeker een wat doffe aanslag gekregen. Hoe krijg ik 'm weer mooi schoon?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
20.9K

Het beste antwoord

Ik gebruik een schoonmaakmiddel dat Staalfix heet.

Wat preventief helpt: steeds even met een doekje droogvegen, zodat er geen druppels in blijven staan. Dat scheelt kalkaanslag en dus dofheid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Van die gele (bilbao of zoiets) sponsjes, overigens ook verkrijgbaar bij de action in het grijs. Gewoon een stukje van af snijden en met een beetje water schoonmaken. Eventueel daarna oppoetsen met spiritus (gaat ie van glimmen)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een simpel schuursponsje werkt ook al prima! Eventjes boenen en hij glimt weer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een gewoon sponsje met wat groene zeep erop!
Hij glimt je tegemoet!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een beetje glorix doet wonderen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Precies, zo doe ik het ook.
Even wat gloor met de afwasborstel door de gootsteen.
Dan is gelijk de gootsteen glimmend, ontsmet en de afwasborstel is ook ontsmet. ;)
Eerst lekker uitchloren, en daarna goed inspuiten met antikal spray. Uurtje in laten trekken, en daarna spoelen met koud water. Dan alles goed inwrijven met roestvrijstaal polish (bijvoorbeeld staalfix) en na tien minuten inwerken, goed uitwrijven met keukenpapier of een zachte droge doek!
Wedden dat je spoelbak weer als nieuw is?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik gebruik zelf wat sodapoeder dat ik met heet water wat laat weken. Dan met eens schuursponsje langs de bak en het afvoerputje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met jif en dan wel goed naspoelen en drogen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik gebruik altijd Vim. Lekker ouderwets spul maar het maakt de gootsteen uitzonderlijk schoon.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik gebruik altijd antikal en maak hem daarna schoon met de zachte kant van een sponsje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
schuurmiddel met bleek, daarna roestvrij staal snelglas van HG gebruiken. voila!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om je roestvrijstalen gootsteen weer mooi te krijgen, gebruik ik altijd een beetje spoelglans van de vaatwasser.
Vlekken zijn gauw weg en het blijft als nieuw.