Is schimmel in een zwemvest schadelijk?

Ik kreeg een zwemvestje van mensen (puddle Jumper) voor mijn kindje van 2jaar oud die zij niet meer in gebruik hebben. Nu had die vaak in hun tuin blijven liggen waardoor er groene vlekken op zaten, ik vermoed gras, of misschien toch schimmel?? Ik heb een sponsje genomen en kreeg het vest netjes, zou het kunnen om schimmel gaan als de vlekken niet hardnekkig zijn? Het vest nog gebruiken of weggooien?

8 maanden geleden
1.7K
Amadea
8 maanden geleden
Als het schimmel zou zijn geweest kon je het er niet zomaar met een sponsje af krijgen.

Antwoorden (1)

Die vlekken zijn niet mooi natuurlijk, en je krijgt ze waarschijnlijk niet weg. Maar het zwemvest is in principe nog prima bruikbaar. Weken / wassen '/ onderdompelen in een bak water met wat chloor, dan weet je zeker dat de schimmel dood is. Dan is er voor je gezondheid geen enkel gevaar.
8 maanden geleden