Is het raadzaam om eetgerei na de handafwas steeds na te spoelen met schoon water? Kan het schadelijk zijn als je alles met schuim en al afdroogt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6.3K

Het beste antwoord

Kijk eens op de fles wat daar staat bij de gebruiksaanwijzing. Buiten bereik van kinderen houden. Pas op de oogjes, niet inslikken...

Ik ben een spoeler.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon ''boeren-verstand'' gebruikt

Andere antwoorden (5)

Nee dit is niet schadelijk de maker van het afwasmiddel heeft dit getest. De reden de mensen naspoelen met heet water is dat het dan beter droogt, dan wordt je theedoek niet zo nat
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha maar ik ben niet de maker van het schoonmaakmiddel. De fabrikant kan het zich niet veroorloven om dit risico te nemen.
Het is niet echt schadelijk maar wat wel zeker is is dat je het proeft. Servies dat niet goed is afgespoeld is echt slecht voor de smaak. Elke fijnproever zal dit proeven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je droogt het toch af?
Dan komen de eventuele zeeprestjes toch gewoon in je theedoek?
Die blijven niet op de vaat, want dat veeg je af.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor het oog wel, maar zo is het dus niet.
Je eet (waarschijnlijk) toch ook bespoten groenten en fruit en eet (waarschijnlijk) vlees wat vol met antibiotica zit, dus van een beetje sop zal je ook niet dood gaan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb echt nog nooit in mijn hele leven de afwas nagespoeld met schoon water.

Afwassen doe je in een heet sop, met weinig afwasmiddel.
Dan druipt het even uit en dan droog je het af.
Nooit anders gedaan.
Nog nooit iets gemerkt van "proeven" ofzo.
Je droogt toch met je theedoek alles er af?

Ik vind het ook onzinnig veel extra water en energie kosten om het nog eens na te spoelen.
Misschien zou ik het wel doen als ik alles in een afdruiprek zou zetten om het vervolgens niet af te drogen, maar het zelf te laten drogen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De antwoorden hierop zullen al snel in de subjectiviteit vallen, Nagra, want iedereen doet het op zijn/haar manier en degene die antwoorden en niet naspoelen zijn het levende bewijs dat het wel 'meevalt'.

Nu kun je je wel afvragen of je resten van een synthetisch afwasmiddel in je lijf wilt hebben, en dat is met alles wat je naar binnen neemt. Bijvoorbeeld Exxx stoffen die op de lijst van 'slechte en te vermijden' hulpstoffen staan. Het is een totaal persoonlijke opvatting. De ene gaat voor puur en zuiver en de ander neemt het wat minder nauw. De vraag is dan, wat zegt je gevoel er over. Vandaaruit komt een antwoord en daar handel je naar.