Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe krijg ik die muffe geur weg?

Ik heb al een tijdje zitten zoeken hier maar ondanks dat er best veel vragen gesteld worden over geur, kan ik mijn antwoord toch niet vinden.
Afgelopen week heb ik bij de kringloopwinkel een projectiescherm gekocht om de komende EK met een beamer op groot svherm te volgen. Het scherm was ondanks de leeftijd van zeker 25 à 30 jaar nog in een heel goede staat. Zat zelfs nog in de originele doos.
Echter geeft het een ontzettend penetrante muffe geur af. Kan het niet thuisbrengen, lijkt mee geen schimmel of zoiets. Ik heb het scherm al twee dagen in de schuur staan in de hoop dat het wat lucht, maar het lijkt wel harder te gaan stinken.
Heeft iemand een advies hoe die muffe lucht verwijderd kan worden?
Wordt anders niet prettig juichen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Gebruik hiervoor koffiepads, leg die op het scherm en de muffe geur gaat weg.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Amadea
11 jaar geleden
Verse nieuwe, of gebruikte?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nieuwe natuurlijk;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, helemaal niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hier en daar een pad, valt toch wel mee dan :))

Andere antwoorden (3)

Ik zou een bed met zaagsel maken daar het scherm opleegen en dan weer bedekken met een laag zaagsel. Week laten liggen, stofzuiger pakken, opzuigen en de stofzak wegkieperen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
kun je ht niet buitenzetten zodat het goed droogt?
misschien lukt het ook met een paar grote vuilniszakken eromheen en daar een pak kattenbakgrit in.
(Lees meer...)
anneliez
11 jaar geleden
Dat zou je kunnen proberen met soda en/of zuiveringszout in een doek er bij te leggen rondom.
Maar niet erop rondom met een goede tussenafstand van zeker 10 cm.
De reuk zou dan moeten minderen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Mocht dit niet het gewenst resultaat opleveren dan nog een keer.

Toegevoegd na 20 uur:
wel alles gezamenlijk goed afdekken zodat de soda /zuiveringszout de kans krijgt om zijn werk te doen.
(Lees meer...)
11 jaar geleden
j5m
11 jaar geleden
het lijkt mij niet wenselijk om het er op te strooien want ik weet niet of dit het scherm aantast anders was dit nog beter want dan kunje het na de hand opzuigen.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding