Hoe krijg ik een brandlucht uit een lederen jas?

In een outletstore een mooie lederen jas gekocht, flink afgeprijsd. Eenmaal thuis overheerst er een brandlucht, het lijkt van de jas de te komen. Dus vast een partij jassen met rookschade.

Geen paniek, want de jas ziet er verder prima uit.

Alleen, hoe krijg ik nou die brandlucht uit de jas?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.2K

Antwoorden (1)

dit zou best lukken op een mistige nacht of dag:Keer de jas binnenstebuiten en laat hem een nacht buiten in de mist hangen. Zo heb ik een leren jas helemaal vrij van geurtjes gekregen. Succes.
Leren kleding niet in de zon hangen; ook al verschijnt die dezer dagen. In de mist is het beste. Of in de wind. Succes!

Toegevoegd na 5 minuten:
Met behulp van azijn. Gebruik witte azijn voor deze oefening, verdun de azijn in warm water, het aandeel te gebruiken is 1:1, dat wil zeggen een deel azijn met een deel warm water. Week de leren jas in deze oplossing en spoelen in warm water. Herhaal de weken en spoelen stappen een paar keer meer. Droog de jas op een vlakke ondergrond natuurlijk. Een andere manier om azijn te gebruiken is om een ​​spons met rechte azijn en spons het gehele jas nat. Spoel na het sponzen en herhaal deze cyclus voor meerdere keren.
fremar
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Mocht het nooit echt mistig zijn wil de douche ook nog wel eens werken. Hang de jas op een hanger in de douche. (Niet in de cabine, de jas moet niet nat worden). De stoom doet hetzelfde als de mist. Werkt trouwens ook heel goed als je kreukels hebt in kreuk-gevoelige stoffen: even in de douche en alles is weer prachtig glad.