moet ik na het schoonmaken met ammoniak, bv magnetron, naspoelen? Of de vloer, is dat niet gevaarlijk voor mijn peuter? S..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.3K

Antwoorden (2)

Altijd naspoelen!!
Ramen en deuren open houden als je met ammoniak werkt.
Het is nogal giftig en werkt op je luchtwegen.

Trouwens, waarom zou je ammoniak gebruiken? Er zijn veel vriendelijkere middelen om te ontvetten.

Toegevoegd na 1 minuut:
Een hele citroen uitknijpen in een emmertje met sop en de schillen ook erbij doen. Hiermee schoonmaken. Het vet lost makkelijk op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volkomen onnodig om tegenwoordig nog ammoniak te gebruiken, dit is levensgevaarlijk, niet alleen voor je peuter, maar ook voor je zelf.
De huidige schoonmaakmiddelen zijn veilig en zeer afdoende.
Amoniak maar ook chloor hoor je niet in huis te hebben.
Geef de ammoniak maar snel mee met chemisch afval, voordat er ongelukken mee gebeuren.
En spoel alles goed na met water.

Toegevoegd na 3 minuten:
Zie ook bij de gerelateerde vragen onder aan de pagina:....Ammoniak gevaarlijk met inademen ?.....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja ik heb een paar fans die op al mijn antwoorden min drukken, het zijn vaak zaken waar ze zelf niets van af weten, ach ze doen maar.