Hoe krijg ik kerrie uit mijn witte kleding?

Ik heb het al 2x gewassen en het is er nog niet uit

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
33.6K

Antwoorden (7)

kerrievlekken behandelen net als mayonaise en mosterd: spoel de vlek met lauw water af en wrijf de plek vervolgens in met glycerine, of gebruik bij tere weefsels eau de cologne of spiritus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Spoel de vlek met lauw water af en wrijf de plek vervolgens in met glycerine, of gebruik bij tere weefsels eau de cologne of spiritus.

(Je hebt de kleding al gewassen zie ik. Ik vrees dat de vlekken dan al diep in de stof getrokken zijn. Maar je kunt iets proberen met bovenstaande tip).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zet de kleding eens een tijdje in half citroensap en half water een paar uur en was het daarna nog een keer.
Ik hoop dat het nog lukt op deze manier, kerrie is heel hardnekkig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het kledingstuk echt helemaal wit is, kan je het nog een keer in de wasmachine doen en het spoelprogramma laten doen, en er een scheut bleekwater bijdoen. Helpt bij mij meestal el als ik met hardnekkige vlekken zit die ik er perse uitwil.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Neem een klein bakje en leg het vlekgedeelte erin. Druk de vlek op de bodem van het schaaltje en doe er zoveel korrels Oxi Action in dat de hele vlek bedekt is. Dan een klein beetje goed warm water erbij doen en roeren met een plastic of houten lepel zodat je een soort papje krijgt.
Zorg dat de vlek hiermee bedekt blijft. dit laat je nu een paar uren staan. Doe er af en toe een paar druppels water bij en roer het door zodat het niet opdroogt.
Na 3 uur controleren of de vlek weg is,anders gewoon doorgaan. je bent er even zoet mee,maar hij gaat eruit.
Succes!
amc
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Werkt ook goed met een namaak oxi-product, dus ook van een eigen merk..
amc
13 jaar geleden
Is heel goed mogelijk. Ik heb de originele ooit gekocht en doe er zo lang mee dat ik het nog niet heb hoeven vervangen en er dus geen ervaring mee heb of het net zo goed werkt.
gebruik biotex echfa.. lijkt wel wonderspul voor dit soort dingen.
te krijgen bij de drogist
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ossegalzeep kan je ook proberen