Is het onfatsoenlijk om op zondag mn huis te poetsen? Dit in verband met de buren.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
6.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
aan de buitenkant of de binnenkant?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Binnen joh,maar ik hoor van die mensen nooit wat op zondag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee,nog nooit gepoetst op zondag

Het beste antwoord

Neehoor waarom zou dit onfatsoenlijk zijn?

Toegevoegd na 2 minuten:
Het is jouw huis en jouw leven zolang je geen overlast bezorgd is er toch niks aan de hand.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Thanx voor je antwoord!

Andere antwoorden (10)

lijkt me niet, en als je het zeker wilt weten, zou je het vriendelijk kunnen vragen of ze het erg vinden of je je huis mag poetsen. (of zoiets)
en als je het doet zonder te vragen, kunnen ze er toch wat van zeggen als ze het erg vinden?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het hangt ervan af waar je woont.
in streng gelovige gemeenschappen is het not done om op zondag activiteiten te ontwikkelen.

Toegevoegd na 1 minuut:
maar dan kan je altijd nog dingen doen waar je buren geen zicht op hebben :)
Rieneke1
14 jaar geleden
Nee tegenwoordig maakt dat niet meer uit, toevallig stond hier vorige week ook een vraag over iemand die in duitsland woont en die graag in de tuin wou werken op zondag maar dat je daar ongeloofelijk wordt aangekeken als je dat doet, ook daar werd aangegeven om het gewoon te doen. Tijden veranderen namelijk.

Waarom zou je het niet mogen doen terwijl wel de winkels open mogen zijn! Tijden veranderen namelijk, dus wij mogen mee veranderen.

Gewoon doen wat je niet laten kunt, als je net een 19 daagse werkweek achter de rug hebt ( kraamverzorgster bijvoorbeeld) dan is het toch lekker om even je achterstallig huishouden door te nemen... als je buren daar last van hebben kijken ze maar niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je om 5.30 uur met stofzuigen begint...is dat niet zo netjes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In verband met je buren???
Hoezo? Zijn ze van een bepaald Geloof ofzo, dat er niet gewerkt zou mogen worden op zondag?
Ik neem aan dat de muren blijven staan en dat er ook geen ramen uit vallen als je je huis schoon maakt, toch?
Zie het probleem niet zo echt. Zolang je een ander niet tot last bent met herrie o.i.d. moet dat toch gewoon kunnen, lijkt me.
Het moet toch niet gekker gaan worden..
Dat iemand voor een ander... denkt, te kunnen, bepalen, wanneer die zijn/haar huis schoon mag maken..
Groetjes Schuimpje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het ligt eraan hoe hard je stofdoek geluid produceert........ikzelf heb nog nooit problemen gehad met mijn buren omdat mijn stofdoek en vaatdoek zo hard schoonmaakten.......
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar is niks onfatsoenlijks aan om je huis op zondag te poetsen. Gewoon doen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je gelovige buren hebt en je doet dingen binnennshuis
met weinig geluid, dan zal niemand je daarover lastigvallen.
Er zijn gebieden waar veel strenggelovigen wonen en dan wordt het "werken op Zondag" als een zonde tegen God gezien.
Men beroept zich in deze ten onrechte op de Bijbel omdat dan de Sabbath gehouden zou moeten worden, dat is van vrijdag 18 uur tot zaterdag 18 uur.
Als je echter in een gebied gaat wonen waarvan je weet dat er veel strenggelovigen wonen , dan is het handig je toch wat aan te passen.
Met de eerdere raad kom je dan goed uit.
Ik zou bijvoorbeeld zondag dan niet gaan boren of doehet
zelven in huis of tuin als dat lawaai geeft.
Van de andere kant moeten gelovigen ook accepteren dat het secularisatieproces (ontkerkelijking) nu eenmaal doorgaat.
Ook moeten strenggelovigen accepteren dat niet- of andersgelovigen zich niet gehouden weten aan hun regels.
Dus is het rekening houden met elkaar de basis voor een prettig samenleven.
Strenggelovigen hebben vaak wel een ruim hart en betrokkenheid voor mensen in nood.
Door rekening te houden mel elkaars gevoelens en beleving kun je dus heel goede buren aan elkaar hebben en daar vaart iedereen wel bij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, dit is zeker niet onfatsoenlijk
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
M.i. zijn alle goedfunctionerende mensen heel goed in staat om te beoordelen of iets (ook al is het in je eigen huis)wel of niet geoorloofd is.
Zaken die buitentijdstippen dat dat kan, dusdanig veel awaai maken dat de openbare rust in het geding komt of op geluidsniveau of op de luchtkwaliteit of dat de openbare veiligheid geschonden wordt zijn wel herkenbaar.
Na enige overpijnzing kon ik in mij wijze van huishouden niets vinden dat an een van deze criteria voldoet.
Maar misschien wel als je op zondachochten vroeg met explosieven aan de gang gaat. Buiten werken kan in sommige gemeenten wel als ongewenst ervaren worden,
Het is dan aan jou de keus of je maling aan de ander hebt of hetvermogen je aan te passen.Meestal zijn er wel andere dingen te doen en kun je er voor kiezen de tuin op een andere dag te doen