kun je een glasplaat van de combimagnetron nog schoonkrijgen als er van die ingebrande bruine plekken op zitten?

van een inbouw-combimagnetron zit de glasplaat vol met bruine vlekken. waarschijnlijk ingebrand. heeft iemand een tip

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4.8K

Antwoorden (4)

Meestal als het van een rekje is wat heeft staan vonken op de glazen plaat is dit definitief ingebrand en kan je dit niet meer verwijderen/schoonmaken.
Dit voel je met je nagels omdat het dan iets dieper dan het oppervlak van de glasplaat ligt.
En anders als dat niet het geval is zou je het desnoods met een staalwolsponsje (Brillo) moeten kunnen verwijderen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
waarschijnlijk bedoel je ingebrand vet als je bijvoorbeeld een kippetje hebt gebraden of zoiets
Zelf doe ik het met een mesje ,op dezelfde manier als schilders een ruit verfvrij maken werk heel goed houdt het mesje goed schuin en je krijgt absoluut geen krassen even lekker nasoppen en het is weer helemaal helder
Niet met schuursponzen als brillo aan de gang dat gaat echt krassen
Succes
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Staalwol spons kan het meeste weghalen. Later met fijne staalwol, bv Brillo, maakt het weer helemaal schoon!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een hele tijd in een sopje laten weken en daarna schoonmaken met gewoon afwasmiddel.