Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welk (schoonmaak)middel is net zo sterk en zuur als braaksel/maagsap?

Het klinkt vies, maar ik maak mijn kwartsiet vloer elke week schoon met schoon water en schoonmaakmiddel. Maar hij blijft gewoon vies. Maar als een van onze katjes een keer op de vloer heeft overgegeven en ik ruim het op, is die plek hartstikke schoon en helder. Ik heb al vanalles geprobeerd (chloor, schoonmaakazijn, originele kwartsiet vloerreiniger), maar niets maakt mijn vloer zo schoon zonder dat ik me gek moeten schrobben. Er zit dus iets in dat braaksel wat mijn vloer wel schoon kan maken; maagsap. Wat kun je daarmee vergelijken??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.5K
Rieneke1
13 jaar geleden
zoutzuur.
maar ik zou niet aanraden je vloer daarmee te bewerken.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Een zuur zal altijd marmer aantasten
Vroeger werd de vloer schoongemaakt met spiritus saponatus
Dat is nog te krijgen bij de Labshop in Twello
als je een zuur wilt gebruiken neem dan citroenzuur afverdund oxaalzuur dat teven roest oplost
Je moet de vloer wel afwerken met een echte was geen parafine(OLIE)
Gerrit
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Zoutzuur. Als je met zoutzuur aan de slag gaat, probeer dan wel eerst een goed verdunde vorm. Als het niet werkt, kun je steeds minder gaan verdunnen.
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Probeer citroensap. Maagzuur heeft een zuurgraad van 2. De zuurgraad van een citroen is 2,2 tot 2,4. Als uw vloer inderdaad schoner wordt door het zuur uit het braaksel, moet dit werken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding