Bij welke kleuren kan ik het beste gele kleding wassen?

Kan men het beste kleding, handdoeken etc. wassen bij groen, blauw en donkere tinten of beter bij rood, oranje, paars en roze?

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
1.2K
Ritsuka
2 jaar geleden
Ik mik alles ineens in de was, moet het maar tegen kunnen, haha.
Pieterke
2 jaar geleden
Ik gooi ook alles in 1 was. Je kunt er bij de eerste keer wassen eventueel een colorcatcher doekje bij doen om kleuroverloop tegen te gaan.

Antwoorden (1)

Check eerst of de kleding kleurvast is. De volgende teksten kunnen een aanwijzing zijn dat de fabrikant weet dat het item niet kleurvast is:
• In koud water wassen
• Kleur kan vervagen
• Handwas
• Apart wassen
• Met gelijke kleuren wassen
• Binnenstebuiten wassen
Als de gele kleding niet kleurvast is, kun je deze het beste bij (licht)groene of (licht)blauwe kleding wassen.

Je zou colorcatchers kunnen gebruiken. De Consumentenbond zegt hierover: “We hebben in het verleden de colorcatcher eens nader bekeken. Daar stond toen op de verpakking dat je eerst de kledingstukken vijf keer moet voorwassen. Daarna is de kans op kleurafgifte al behoorlijk klein.”