Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe krijg je kreukels uit tafelzeil

Ik heb een tafelkleed van geplastificeerd textiel. Het heeft per ongeluk als een prop onderin een zak met spullen gezeten. Hoe krijg ik de kreukels eruit ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
26.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Met geduld.
Na verloop van tijd zullen de kreukels, als het zeil op tafel ligt of om een stok gerold is, beduidend minder worden. Maar dat kan wel even duren. En de vouwen die er bij aankoop inzaten (als je eengevouwen zeil koopt) gaan nooit meer echt helemaal weg.

Als het een goede kwaliteit zeil is van de rol, kun je proberen het zo goed mogelijk te strijken op een LAGE temperatuur ! En aan de achterkant, natuurlijk, die van stof moet zijn. Liefst nog met een handdoek of laken ertussen. Het plastic moet een klein beetje warm worden om te vervormen, het mag beslist niet smelten ! Ook strijken geeft geen 100 % kreukvrij-garantie, maar je versnelt het proces wel een beetje. En soms heb je mazzel en precies het goede zeil, en lukt het om het vrijwel kreukvrij te krijgen.

Neem voor de zekerheid wel een oud strijkijzer ; als je temperatuur per ongeluk toch iets te hoog is, verknal je dan wel je tafellaken, maar hoef je in elk geval geen nieuw strijkijzer te kopen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in warm water leggen..
dan uit hangen tot t droog is en dan met een vochtige theedoek erop strijken ...weg kreukels..
zo doe ik het altijd
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voorzichtig föhnen wil ook nog wel eens helpen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou het eventjes in de wasmachine doen, 30 graden, en heel kort spoelen, en ook heel kort centrifugeren. Ik doe dat gewoon door de knop door te draaien, zodat ik niet zelf met mijn handen in het water hoef te zitten.
Daarna hang je hem op, eventueel met van die tafelkleedhangers-voor-buiten eraan. Nou, dan wordt ie wel weer glad hoor.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding