Waarom mag je wasverzachter niet direct op het wasgoed gieten?

Ik las net de achterkant van m'n fles Robijn wasverzachter en er staat als waarschuwing op dat je het niet direct op het wasgoed mag aanbrengen. Ik doe dat altijd. Was in de trommel, beetje wasmiddel en wasverzachter eroverheen en aanzetten! We hebben een oude wasmachine, een bovenlade (tsja..studentenhuis) en ik weet niet precies in welk gleufje de wasverzachter moet e.d. Bovendien ziet het er ook niet erg netjes en schoon uit (de binnenkant van die gleufjes) vandaar dat ik het altijd in de trommel doe met de was. Waarom is dit volgens het etiket van de wasverzachter niet goed?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan die lades er gewoon uit halen om ze schoon te maken. Het is meestal gewoon aanslag van oude zeep resten en kalk uit het water.

Het beste antwoord

Ik heb wel eens wasverzachter op een kledingstuk geknoeid en dat werd een vlek, zal waarschijnlijk aan het soort stof liggen of je wel of geen vlek krijgt, maar dat zou wel een reden kunnen zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Volgensmij kan de kleur veranderen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wasverzachter direct op de kleding aanbrengen kan zorgen voor vlekken in je kleding. Het moet eerst verdund worden met water. Maar er bestaat ook wasmiddelen waar al wasverzachter doorheen zit:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb het even voor je nagekeken en kwam onderstaande lijst op internet tegen. Dit lijkt me niet echt goed voor je kleding. (pagina 2)

En even terug te komen op de vraag waarom bv Robijn de waarschuwing achter op de fles zet, lijkt mij dat Robijn niet voor eventuele schade wil instaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
buiten de vlekken op je kleding, moet de wasverzachter ook pas bij het laatste spoelwater worden toegevoegt