weet iemand een huishoudelijke tip om mijn granieten aanrechtblad weer mooi glanzend te krijgen?

mijn aanrechtblad droogt steeds niet mooi op als ik die afdoe met schoonmaakmiddel
ik heb al diverse middelen gebruikt, echter zonder esultaat

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
64.7K

Antwoorden (7)

Maak hem eerst schoon met een sopje met groene zeep.
Als het droog is, wrijf je het dun in met lijnzaadolie.
Daarna opwrijven en hij kan er weer weken tegen.

Nooit agressieve middelen gebruiken. Altijd met groene zeep schoonmaken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een granieten blad met een mat (gezoet) of opgeruwd oppervlak (satin of gevlamd), heeft een relatief open oppervlakte, waardoor eventuele vloeistoffen sneller in het materiaal kunnen dringen. Met name de eerste paar maanden is dit graniet gevoelig voor vlekken. Daarom is het belangrijk dat u het granieten blad minimaal 2 keer per jaar behandelt met een impregneermiddel. Voor het dagelijks onderhoud is schoonmaken met een vochtige doek en eventueel wat mild schoonmaakmiddel voldoende om uw granieten blad mooi te houden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen middeltjes gebruiken, het is immers een sterke steensoort. Probeer het eens met polijsten (eventueel met een poetsmachientje) met een fijn polijstmiddel (commandant o.i.d.) en je krijgt een prachtig resultaat!
Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er bestaat een poetsmiddel van HG (Hagesan) speciaal voor natuurstenen bladen waar hij weer mooi van gaat glanzen. Het zou me trouwens niks verbazen als het belangrijkste ingredient lijnzaadolie zou zijn!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maak eerst je aanrechtblad schoon met Muscle keuken cuisine dit ontvet het blad, maak daarna een sopje met vloeibare groene zeep maak het blad goed nat en laat dit 15 min op het blad liggen daarna met schoon water af doen en uw blad is als nieuw.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor mijn granieten aanrechtblad gebruik ik alleen maar vloeibare zachte zeep (Driehoek). Gewoon puur erop, even laten intrekken en met een vochtige doek nawrijven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja
Dasty badkamer -ban bagno-badezimmer professional streep loos ook voor marmer ik doe ook het blad er mee super spul
Plaatje bij antwoord