Hoe kom ik van mieren af

Ik heb thuis in de keuken elke keer last van mieren ik maak elke dag de keuken schoon en elke keer als ik denk dat ik geen last meer van heb zie er een paar lopen. Ik heb een hond en kan geen gifdoosjes neerzetten. Weet iemand iets anders dat ik hier aan kan doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

Mieren zijn dol op zoetigheid. Sluit alle potten en dozen goed af en zorg dat ook de buitenkant schoon is. Laat geen vuil vaatwerk staan. Voegen tussen tegels kunnen ook afgewerkt worden met een product als Topvoeg.

Sluitt afvalemmers goed af.
Zet planten neer waar mieren een hekel aan hebben, zoals lavendel (Lavandula), tomaat, afrikaantjes (Tagetes), boerenwormkruid (Tanacetum vulgare), brandnetel of enkelbloemige goudsbloem (en nog vele anderen).

Zorg voor een onderbreking in de looproute van de mieren.
Zo kan bereikt worden dat ze niet via het favoriete zonplekje in het gazon wandelen, of, bij een drastische aanpak, dat de mieren het nest niet meer terug kunnen vinden.
In dat laatste geval stopt de aanvoer van voedsel naar het nest, dat daardoor uit zal sterven. Voor een verstoring van de route zijn de volgende middelen (soms) effectief:

witte of rode peper, koffiedik of restjes koffie, gesnipperde ui, uiensap, fijngemaakte knoflook, een aftreksel van knoflook, afwasmiddel met citroengeur, schijfjes citroen, blad van een notenboom of varend, of koper (koperdraad of muntjes). Ook kan kruidnagel in kieren of voegen gestoken worden.

Zit het nest, als je die vind, in de losse grond, dan kan het met een spade opgenomen worden, en elders, waar het minder overlast geeft, weer gedeponeerd worden.

http://www.google.nl/search?client=safari&rls=en&q=weg+met+mieren&ie=UTF-8&oe=UTF-8&redir_esc=&ei=pbSgTa_eOMbqOanfhDU
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zaten een paar mieren op mijn laptop en die hebben
ff meegelezen. Ze liggen nu nog te rollen van de pret.
Laat de natuur zijn gang gaan of huur een miereneter bij Artis.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lol :-))) sxiopo

Andere antwoorden (10)

Bij tuincentra vind je ook biologische bestrijdingsmiddelen die de geur die mieren aantrekt als het ware verwijdert. Succes ermee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hond even een dagje uit logeren sturen en mierengif halen. Is de makkelijkste en snelste manier. Is ff een dagje minder gezellig zonder de hond, maar altijd mieren in de keuken word je ook niet blij van.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het gaat niet om een dagje, en huisdieren en kinderen kunnen gevaar lopen.
Een milieu en diervriendelijke optie is om bij de ingangen van het huis oude centen of stuivers neer te leggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel dier- en milieuvriendelijk en ook nog eens goedkoop, en voor zover ik weet werkt het hartstikke goed. +1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mieren mijden een route via een koper/brons obstakel.
Eenvoudig en goedkoop,en iedereen heeft het in huis.
Gewoon wat witte bloem gooien waar de mieren lopen.
Het schijnt te werken,want ze gebruikten het vroeger ook al.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vim poeder helpt heel goed,
kun je gewoon in de supermarkt kopen.
en dan strooi je iets in het gaatje waar ze in en uit lopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan heeft men tenminste schone mieren.
Ieder jaar hadden we last van mieren,gifdoosjes hielpen maar even.Totdat we een tip kregen, "zaai afrikaantjes "
sindsdien geen mieren meer.Ze kunnen niet tegen die geur die de plant verspreidt.
13 jaar geleden
je kan een anti insecten spuitbus kopen zodat je dat dan voor je keuken raam kan spuiten dan kunnen ze ook niet meer naar binnen kruipen en ik zou de zoete spullen in de kastjes zetten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zou moeten weten langs waar ze binnen komen.
Ik had er ook last van en heb koperen stukjes op die plaatsen gelegd. Sindsdien heb ik geen mieren meer in de keuken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
klinkt gek maar ik had het ook buiten gekeken waar ze na binnen kwamen daar heb ik na tip van iemand wc eend de blauwe ivm mierenzuur] wat daar in zit. voorzichtig langs de muur gegoten dit heb ik een paar keer per mnd gedaan ,en was van de mieren af, is het proberen waard
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
schoteltje bier met suiker neerzetten, of stroop met gist, of een bevochtigde spons met suikerwater
Borax met stroop is ook een "moord"middel :) succes