Eéntje niet zo veel, maar je kunt als mens wel een allergie ontwikkelen tegen huismijt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De uitwerpselen en vervellingshuidjes van de huisstofmijt kunnen gezondheidsklachten veroorzaken bij de mens, zoals allergische reacties waaronder astma en eczeem.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De allergieën kunnen heel erg verschillen. Soms weet men het zelf niet dat je last hebt van deze huisstofmijten. Mogelijke gevolgen kunnen zijn dat u steeds een verstopte neus krijgt. Maar ook astma en eczeem kunnen gevolgen zijn. Ook komt het meer voor dat je last kan hebben van rode ogen of benauwdheid. Het grote probleem is dat u direct moet ingrijpen als u hiervan last hebt. Als u geen maatregelen treft zou u na enkele jaren grotere problemen kunnen krijgen en zal de allergie steeds verergeren. Astma is hiervan een meesvoorkomend voorbeeld.

Eigelijk is het niet zo moeilijk om het te herkennen. Alleen weten vele mensen niet dat dit de gevolgen zijn van huisstofmijt. Hebt u steeds meer een lopende of verstopte neus, rode of tranende ogen? Je voelt u steeds vermoeid en hebt geen zin om iets te ondernemen? Dan is er een grote kans dat u een allergie hebt ontwikkeld voor deze mijten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Huidaandoeningen waardoor je steeds jeuk hebt.
Oogaandoeningen waardoor je steeds tranende ogen hebt.
Neusaandoeningen waardoor je steeds niezen moet en constant een verkouden gevoel hebt.
Luchtwegaandoening waardoor je astma hebt.
Koorts en wel dagelijks, vooral kinderen hebben dit vaak.
Door al die allergische aandoeningen kun je je dus behoorlijk ziek kan voelen!
Vaak wordt dit allemaal door de kleine huismijt aangericht.
amc
13 jaar geleden
Mensen kunnen er allergisch voor zijn/raken maar in principe richten ze geen schade in huis aan, ze knagen geen hout kapot, ze kunnen in grote getale in een matras zitten maar afgezien van de allergische reactie merk je dat niet.
amigo