Welke kleding e.d. is niet geschikt om in een droger te doen?

Ik heb gehoord dat je er beter geen zwemkleding in kan doen omdat dat elastisch is. Wat kan je er beter niet in doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

De droger is ideaal voor beddengoed (behalve dat waar een elastische kant in zit zoals een matrashoes. Die krimpen snel).
En handdoeken,washandjes, katoenen ondergoed.
Niet al te vol, want dan kreukt het nog. Maar driekwart vol doen en dan kun je het meeste zo opvouwen en weer in de kast leggen.

Verder je wasgoed er niet klakkeloos inmikken. Je mooie truien, rokken, kousen, pantalons en zo kunnen er niet in. Het goed slijt erg, het krimpt en het is er niet geschikt voor.

Op de kledingstukken staan symbolen voor wat wel en wat niet mag. Hierbij een link met overzicht.Dat maakt het wat makkelijker.
http://www.naaldendraadonline.com/index.php?paginaid=19

Toegevoegd na 1 minuut:
En zwempakken, bikini's, zwembroeken ook niet. Daar zit veel synthetisch in. Gewoon even uitspoelen of wassen op 40 graden en dan over de waslijn hangen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

je moet even kijken naar het plaatje waar de wasvoorschriften instaan.Als er een vierkantje met daarin een rondje en daar een streep door staat mag hij niet in de droger.

Toegevoegd na 3 minuten:
er staat een kruis doorheen ipv een streep

Toegevoegd na 8 minuten:
Wij doen trouwens alleen handdoeken washandjes en sokken in de droger.
handdoeken worden lekker zacht en omdat wij 2 honden zitten er wl eens haren aan de sokken en die gaan er in de droger goed af.
Scheelt ook in de energierekening als je zoveel mogelijk was ophangt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet elk kledingstuk kan tegen de droger, wol krimpt als een gek, syntetisch kan verschroeien, zijde blijft ook niet mooi. Zwemkleding wordt er ook niet mooier op. Alle bovenstukken zoals shirts, overhemden, truien etc hang ik op. Ook nette broeken/rokken/jurken. Deze blijven gewoon mooier als je ze niet in de droger stopt. Handdoeken worden juist veel mooier in de droger. Ook het dekbedovertrek gaat in de droger (binnenste buiten).