hoe kan het dat ik volgens mijn energieleverancier afgelopen maand meer verbruikt heb?

Ik heb 15 -10 contact gehad met mijn energieleverancier, hierbij is mij verteld dat ik beter mijn termijnbedrag per maand kon verhogen, dit heb ik gedaan Ik heb mijzelf voorgenomen dat ik een maand lang heel zuinig zou doen met mijn gas en licht dus 5 minuten douchen de kachel nauwelijks gebruiken etc. en dan 15 -11.Maar gisteren kreeg ik een maandelijkse mail waarin stond dat ik afgelopen maand meer gas had verbruikt dan de maand ervoor, hier snap ik dus helemaal niets van misschien komt dit omdat ik de kachel niet altijd aan heb en deze meer gas nodig heeft om op te starten ofzo? Mijn huis is verder 8 jaar geleden goed geisoleerd nieuwe ketel en dergelijke.

2 jaar geleden
in: Energie
1.5K
Utrecht
2 jaar geleden
Heb je nog niet door dat het najaar is? We gaan richting de winter dus elke maand wordt (gemiddeld) kouder dan de maand ervoor.
En ga je dus meer gas en mogelijk ook meer electriciteit verbruiken.

Antwoorden (1)

De maand oktober was kouder dan de maand september.
September en oktober waren relatief warme maanden, maar scheelden toch gemiddeld zo’n 4 graden.
September was een opvallend warme, droge en zonnige nazomermaand. Met in De Bilt een gemiddelde temperatuur van 15,9 graden tegen 14,7 graden normaal was september de op 6 na warmste sinds 1901.
Met een gemiddelde temperatuur van 11,6 graden tegen 10,9 graden normaal is oktober warm verlopen. Sinds het begin van de metingen verliep oktober 16 keer warmer dan dit jaar.
2 jaar geleden
manutrecht
2 jaar geleden
Maar ik heb vanaf 15 10 de kachel nauwelijks aangehad ondanks dat het een koudere maand was
SimonV
2 jaar geleden
In de warme septembermaand heb je waarschijnlijk helemaal niet gestookt. Tot half oktober wel. Nauwelijks is altijd meer dan niets...