Centrale verwarming in hal/gang nooit aan, bespaar je dan energie kosten?

Wij hebben een verwarming radiator in de hal/gang die nooit in de winter aanstaat .De trap naar de bovenverdieping is in de hal/gang De thermostaat zit in de woonkamer . Mijn partner denkt dat we op deze kosten te besparen . De keukendeur is de verbinding naar de hal , toilet en bovenverdieping . Bij elk toilet bezoek laat je de kou toch binnen ?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Energie
4.5K
erotisi
4 jaar geleden
als je de woonkamer goed afsluit zal het niet veel uitmaken
crispy
4 jaar geleden
Het is zo dat alle warmte van die radiator zou naar de bovenverdieping verdwijnen, dus voor de warmte in de hal maakt het niet zo veel uit. Het maakt dan wel wat uit of er nog een andere deur in die hal zit, naar de tuin bijvoorbeeld. Met zo'n buitendeur wordt het dan echt wel koud in die hal.
MasterSword
4 jaar geleden
Als je maar een ruimte verwarmd.
( dus alleen de woonkamer waar de thermostaat is )
Bespaard zeker wel, en de woonkamer is sneller warm,
omdat er een hoop radiatoren dicht staan.
Dat de cv ketel minder water hoeft te verwarmen. Maar laat de rest van het huis niet te koud worden,
dat er meer kans op vocht en schimmel is.
( Dus hou de rest boven de 10 graden ) Natuurlijk zal er ook warmte via muren en plafond van de woonkamer,
naar de rest van het huis verspreid worden. ( ook met openen van deuren )

Antwoorden (1)

Ja dan bespaar je energiekosten. Hoe meer radiatoren je dichtdraait hoe meer je bespaart.