Kan mijn enorm hoge verbruik van 13000 kWh kloppen?

Goedendag wij zijn een gezien met 6 personen, vrijstaande grote woning redelijk geïsoleerd. We wonen op het terrein van een verpleeghuis die onze woning ook voorziet van energie met tussenmeters. Ons elektra verbruik is onwaarschijnlijk hoog, ca 13000 KWH/jaar
Hiervan gaat ca 4500 KWH naar de elektrische auto. Verlichting met ledlampen, wasmachine en droger op ecostand, lucht/water warmtepomp
KWH meter is recent vervangen. Hoe kan dit.

een jaar geleden
in: Energie
2.7K
ronron1212
een jaar geleden
een warmte pomp verbruik veel kwh per jaar
ronron1212
een jaar geleden
Warmte pomp plusminus 5000 je auto 4500 is al 9500 khw per jaar
jc54
een jaar geleden
Dit vraagt om zonnepanelen. Met zo'n 45 panelen ben je zelfvoorzienend.
ronron1212
een jaar geleden
@jc54 vandaag anders niet
Verwijderde gebruiker
een jaar geleden
45 panelen? Mijn buren hebben er nu 12 en wilde er 20. Dat mocht en kon maar dan werden ze aangemerkt als bedrijf en werden dan aangeslagen en meer betalen.
Inekez1
een jaar geleden
Als je geen gas verbruikt en dus voor verwarming en warm water afhankelijk bent van elektriciteit, lijkt me dit geen heel hoog verbruik voor 6 personen met een elektrische auto. Ter vergelijking: ik gebruik met 1 persoon jaarlijks ongeveer 900 kWh voor verlichting, computer, wasmachine en keukenapparaten / telefoonlader etc. En dan heb ik geen wasdroger en sowieso weinig elektrische apparaten en een klein huis. Met 6 personen in een groot huis is dat al snel 6 x zoveel, dus ruim 5000 kWh. Daar komt dan de elektrische auto, de wasdroger en de warmtepomp nog bij, alle drie behoorlijke energievreters.
ronron1212
een jaar geleden
@jc54op welk normaal dak leg je 45 panelen neer?

Geef als eerste antwoord