een goede manier om losgelaten behang weer vast te zetten

wil oud behang overschilderen, maar op sommige plaatsen laat het behang los hoe kan ik dit het besten verhelpen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
43.9K

Het beste antwoord

Plamuurmes onder het behang door halen, en met witte houtlijm onder het behang spuiten,en daarna met een vochtige doek aandrukken en gelijktijdig de overtollige houtlijm met dezelfde doek verwijderen!
Werkt perfect,beter dan met behanglijm.
Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

In mijn vorige huis had ik hetzelfde.
Ik heb toen de loszittende stukken gelijmd met een pritstift en daarna gesausd het behang heeft niet meer losgelaten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vertrouw persoonlijk pritstift niet echt, ik zou eerder kiezen voor secondelijm (wel erg goed oppassen, je zit zo ergens aan vast waar je niet aan vast wil zitten :p)
En uiteraard ook geen grote hoeveelheden secondelijm gebruiken, je hebt maar klein beetje nodig (en het blijft echt goed/lang vastzitten, mits je de lijm goed gebruikt)..
Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is het behang al eens afgewerkt met latex, of wordt dit de eerste keer ?
Voorwaarde is wel dat het behang over het algemeen nog goed en strak verlijmd is. Latex zal onregelmatigheden eerder accentueren dan verhullen.
Wat de verlijming betreft:
Haal de losse naden met een plamuurmes voorzichtig open / los en breng een behangerslijm aan op de dikte, als voor behang zoals op de verpakking geadviseerd. Strijk het behang rustig weer aan met een klamme theedoek en laat drogen. Hierna is het behang met een muurverf af te werken.
Een alternatief is een dunne (goedkope) witte acrylaatkit. Bevochtig de muur dan enigszins vóór aanbrengen van de kit en strijk het behang vast met een textielspaan.
Als je dan toch met acrylaatkit aan het werk bent, kan je eventueel direct hoeken en de overgang van het plafond naar de muur en de muur naar kozijnen inkitten voor een strak resultaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt het loszittend behang het beste met een plamuurmes verder los maken. Zorg dat je het mes dicht tegen de wand vasthoudt zodat je niet door het behang steekt. Smeer nu dik behangplaksel aan zowel de wand als het behangpapier. Druk het papier tegen de wand en verwijder het overtollig plaksel. De naden kun je met een behangroller aandrukken.