Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik mijn cirkelzaag slijpen?

Het zaagblad is erg bot geworden. Maar de widiatanden (is keramiek) steken een stukje uit buiten het metalen zaagblad, dus als ik er wat af zou kunnen slijpen zijn ze nog lang genoeg.

4 weken geleden
680
ronron1212
4 weken geleden
Zou dat niet zelf doen is vakwerk dus weg brengen en laten doen.
Inekez1
4 weken geleden
Genoeg voorbeeldfilmpjes te vinden op youtube. Maar als je nog geen diamantschijf hebt voor de slijptol en het gaat om een klein zaagblad, dan is een nieuw zaagblad bijna goedkoper dan een goede slijpschijf. Heb je een blad met fijne vertanding, dan lijkt me zelf slijpen wel lastiger (en meer werk want meer tandjes) dan met een grof getand blad.
teusvh
4 weken geleden
Bedankt. Niet gedacht dat het zo makkelijk was. Een diamantschijfje uit China kost maar een paar Euro, en met het machientje dat ik heb om mijn kettingzaag te slijpen zou dat prima moeten kunnen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Je hebt een zaagblad met hardmetalen tanden. Widia is een merknaam en een afkorting van widia(mant) ; Duits voor zo hard als diamant wat niet helemaal waar is want diamant is nog een stukje harder.
Je kunt de zaag laten slijpen bij vrijwel elke professionele slijperij en ze slijpen dat met diamantslijpschijven op een automatische machine met koeling.
(Lees meer...)
4 weken geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding