Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarvoor gebruik je een Lijmpistool

Voor welke klussen gebruik je hem of hoe, is er iemand die regelmatig zo`n ding gebruikt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
16.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik gebruik hem elke dag op mijn werk. Voor het repareren van stofzuigerslangen. Het verbindingsstuk van de stofzuigerslang naar de stofzuiger zelf lijm ik geregeld.

Toegevoegd na 5 minuten:
Ow en mijn moeder gebruikt hem vaak om kerststukken te maken. Je lijmt alles wat je mooi vind op een kale krans en dat werkt super. Het voordeel van warme lijm is dat het vrijwel overal op hecht en dat doet vrijwel geen een andere lijm.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Bij mij op mijn werk zie ik ze dagelijks gebruikt worden om dozen die door een verpakkingsmachine niet goed gelijmd zijn alsnog handmatig dicht te lijmen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik gebruikte hem wel eens om snoertjes op plinten e.d. te lijmen. Zo heb je ten eerste geen zicht op een gootje die vele malen groter is en je ziet geen kabelklemmetjes.
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Ik zit op de kunstacademie, daar gebruikt bijna iedereen er regelmatig een. Omdat de lijm heet word hecht deze bijna overal aan, bovendien weet je zeker dat het goed vast zit.
Voor precisie klussen en reparaties ook erg handig.

Denk er wel om dat je je niet brand, genoeg lijmpatronen hebt (zodat je niet halverwege zonder zit.) en dat de lijmdraadjes die je soms krijgt niet op zichtbare stukken komt die je schoon wilt houden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wij gebruiken op ons werk regelmatig een lijmpistool om ledverlichting vast te zetten. Voor kleine thuisklusjes is die niet zo handig omdat het lijmpistool eerst moet opwarmen. Je kunt er wel alles mee lijmen op het gebied van hobby e.d. Denk b.v. aan kransen en collages.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor knutselen!
Heel handig om te prutsen met kralen en dingetjes op welke ondergrond dan ook. Werkt goed op glas/glazen, papier, kunststof, hout enz. Alleen op metaal werkt het niet goed.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wij gebruiken hem altijd op school... :) je stopt er aan de achterkant zo'n lijmstokje geval in en je doet de stekker in het stopcontact --> even wachten tot ie warm is en lijmen maar... PAS OP! als die lijm op de vingers komt (wat bij mij nog wel eens gebeurd) is dat heel heet en dat doet heel zeer...

oja sommige dingen kan je er niet mee plakken... dingen die smelten als ze te heet worden :)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een lijmpistool gebruik je voor het lijmen van poreuze en minder poreuze oppervlaktes die tegen warmte kunnen.

Als je bijvoorbeeld een kartonnen doos lijmt met een lijmsoort dat erg dun is dan trekt dat het karton in en lijmt dan niet meer.

De lijm voor een lijmpistool is vaak voor normale toepassingen. Dingen die aan hoge druk, UV, water of treksterkte blootgesteld worden kunnen vaak beter met professionele lijm soorten worden gelijmd. Daarom wordt een lijmpistool ook vaak gebruikt voor hobby toepassingen.

Let op : er zijn vele soorten lijmstaafjes te koop, vaak in de maten 7 mm en 11 mm. De kwaliteit van deze lijmstaafjes kunnen er varieren. Vaak kun je er van uitgaan hoe goedkoper hoe minder kleefkracht (slechter). Natuurlijk wil dit niet zeggen of dit sterk genoeg is voor uw toepassing.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding