tussenstijlen op bestaand groot raam/glas bevesigen, om zo drie ramen te creëren

We hebben in de woonkamer een bestaand zeer groot raam, waar we d.m.v 2 tussenstijlen (nep kozijn) 3 kleinere ramen van willen maken. Hoe kunnen we deze houten stijlen het beste bevestigen op het glas? (Dubbelglas)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
5.2K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het beste maak je een heel raamwerk rondom het raam, dat je tegen het raam klemt, dat je weg kunt halen als je de ramen wil zemen, anders krijg je het onder de lat niet droog.

Antwoorden (1)

Als je het verwijderbaar wilt houden: Beglazingskit.
Als de stijlen niet te dik (zwaar) zijn, simpelweg de stijl tegen het glas houden en rondom afkitten.
Dan is er ook geen lijm te zien als je tussen de stijlen kijkt.

Wil je het vaster: Neem dan een multifunctionele (montage) kit die transparant is.
Niet in dotten of stroken, maar de kit uitstrijken.
Daarna met beglazingskit afwerken.

Bij zware stijlen kan je ook de stijlen aan het kozijn bevestigen. (en dan weer beglazingskit)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zeker binnen en buiten hout.
Dunne latjes zouden wel een krom kunnen gaan staan als ze met de zon erop warm worden en uitzetten. Ze zullen meer uitzetten dan het kozijn.
Een kitrand tussen kozijn en lat kan dat een klein beetje opvangen.
(verder geen ervaring met dit idee)