Hoe plaats ik een glas plaat van 0.90 cm breed bij 200.00 cm hoog tussen een muur en een paal ?

Ik wou in 1ste instantie op de muur en paal een hoek profiel plaatsen. En dan vast kitten met silicone kit. Is dit de goed manier ? Of moet het anders ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedoel je 90x200 cm?
Aan een strookje van nog geen centimeter breed zou ik niet beginnen ;-)
Cryofiel
12 jaar geleden
Dat dacht ik ook toen ik de vraag las...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor alle veiligheid en duurzaamheid kan u in dit geval enkel een stevige houten kader vast maken aan de muur. Iets zoals een echt vensterraam.

Het beste antwoord

wil je eigenlijk wel een raamwerk om de ruit ?
zo niet dan zou ik het anders doen , bijvoorbeeld als volgt
haal 4 planken dragers bij de dhz zaak (zie foto) zet er 2 op de muur en 2 op de paal , plaats de ruit ertussen , rubbertje (oude fietsband op maat geknipt) tussen de plankendragers en glas , en aan draaien , aan de kant van het glas wat niet aan paal of muur zit zou ik ook iets van rubber onder doen tegen beschadigen of breken
suc6
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb het gedaan met aan elke kant twee aluminium L stukken, over de lengte van de glas plaat.

Andere antwoorden (1)

Haal bij de dhz vuren laten, goed schuren in de grond lak afschilderen,en daar een raam werk van maken.En dat monteren.Mooi en stevig.
Laat er sleuven in frasen,in de dikte van je ruit.
Suc6

Toegevoegd na 34 seconden:
Laten is latten.

Toegevoegd na 4 minuten:
Geen silicone kit gebruiken wordt een smeerboel.
Wij doen een hele dunne streep houtlijm in de groef(witte)
Kan je in kleine flesjes kopen met een heel dun tuitje dan kan je een mooi streepje in de groef spuiten.
Wel gelijk de overtollige lijm weghalen.

Toegevoegd na 5 minuten:
Voor je de ruit plaatst eerst het raamwerk goed laten drogen.
en dan monteren.
burgos