Hoe bewerk ik mijn zacht houten vloer?

Deze zomer heb ik met mijn vriend onze zacht houten vloer wit gelakt. Na het schuren en ontvetten hebben we er drie lagen op geverfd (met tussentijds lichtjes schuren). Sinds we de vloer weer in gebruik hebben raakt de vloer bij het minste al beschadigd. Ik snap dat ik geen dansfeest op naaldhakken hoef te houden maar hij mag toch wel een beetje leefbaar zijn zonder dat her en der het kale hout weer tevoorschijn komt?

Weet iemand een duurzame bewerking voor een zacht houten vloer? Is een witgelakte zacht houten vloer misschien een illusie, kan ik hem bijvoorbeeld beter oliën of beitsen?

Bedankt alvast!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Wij hebben de vloer ook geverfd (ook zacht hout), eerst gedaan met Flexa, na een jaar zag het er niet meer uit, toen hebben we hem opnieuw geschuurd en gelakt met Sigma, het zit er al een jaar of 8 op, met hier en daar een klein beschadiginkje door er iets hards op te hebben laten vallen. Laat je eens adviseren bij de verfspecialist, dan gaat dat bij jullie ook prima lukken.
Succes