Hoe maak ik een rolluik systeem voor een greenscreen?

Voor stage heb ik met een paar collega's een greenscreen gemaakt. We moeten deze dan steeds van de muur afhalen en dan helemaal weer oprollen. Dit is erg onhandig en dachten aan om een rolluik systeem te maken. Maar ik heb geen idee hoe. De afmetingen van het greenscreen zijn 3 meter breed en 5 meter lang.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.2K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kun je niet beter een rolGORDIJN nemen ipv een rolLUIK, die laatste is veel duurder.

Antwoorden (2)

Dergelijke rolschermsystemen verkopen ze gewoon bij de bouwmarkt. Ik zou daar ook maar eens kijken naar een scherm in de juiste kleur groen, want het greenscreen op jouw foto zit vol met plooien en dat werkt natuurlijk niet. Een rolscherm van de Gamma is van stevig vinyldoel en plooit niet. Kost wel een aardige cent, reken bij deze afmeting maar op > 100 eur.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kijk eens naar wat de professionele fotografie voor systemen hiervoor gebruikt...

https://www.google.com/search?q=achtergrond+systeem+fotografie&num=30&newwindow=1&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=7Iv7UrW_PMrD0QGHnoHYDQ&ved=0CCoQsAQ&biw=1280&bih=905

Als ik deze voorbeelden bekijk, zou ik een rolgordijn van 1m kopen, zelf de buis maken en daarop de doek oprollen. Het rolmechanisme van de rolgordijn kan je dan gebruiken hiervoor.