Vitrage ophangen, hoe heet de manier?

Ik wil vitrage ophangen op een manier zoals ik dat vroeger deed, maar ik kan niet de juiste term vinden om een zoekresultaat te vinden.

Het was een manier van ophangen met 4 ijzeren haakjes in de hoeken. 2 boven 2 onder. Dan deed je 2 een soort stalen kabels die wat rek had/ een soort veer door de vitrage heen, boven en onder. En dan door de haakjes zodat de vitrage strak gespannen tegen bijvoorbeeld een raam op een deur zat.

Weet iemand hoe dit heet?

7 maanden geleden

Het beste antwoord

Zoek maar met Google op "spiraaldraad" of "spanveer", dan krijg je precies te zien wat je zoekt.
escape
7 maanden geleden

Andere antwoorden (1)

Er is volgens mij geen aparte naam voor deze manier van bevestiging. Maar je hebt er de volgende in een fourniturenwinkel te kopen accessoires voor nodig: spiraaldraad (per meter te koop), schroefhaken, platte haken met oogjes en eindknopjes.
Amadea
7 maanden geleden