Welke maat slagplug gebruik ik om een 50 mm. dikke balk aan een betonnen tegel te bevestigen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
5K

Het beste antwoord

Dit ligt aan de dikte van de betontegel, is de tegel 5 cm. dik, dan is 8 of 10 maal 100 genoeg. Is de tegel maar 4 cm
dik dan is 80 mm. ook lang genoeg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

50 millimeter plus nog eens 50 voor de diepte in de muur... Als hij verzonken moet worden anders komt er nog eens een keer ±2 centimeter bij, dus boren op 15 centimeter... 12 centimeter slagplug zal voldoen... Maar spanplug zou ik dan weer nemen en geen slagplug...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als je een slagplug in een betonnen tegel gebruikt zal deze kaapotgaan dus dat is geen optie,verder is het van belang om te weten weelke krachten op de balk en de p[lug uitgeoefend zullen worden,als het een balk betreft die alleen maar ligt te liggen om iets vast te houden kun je met 6 mm pluggen al iets vastzetten, maar als er gewicht of windbelasting bijkomt is dit afhankelijk van de groote van die belasting of je over gaat naar 8 10 of 12 mm pluggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
niet, zoals aangegeven, wat is precies je vraag, hoe wil je bevestigen en wat is je toepassing?