Hoe kan ik zonder kraan met een hogedrukreiniger werken?

Ik wil met de hogedrukreiniger sjablonen op de grond "reinigen".

Het probleem is echter dat er niet altijd een kraan in de buurt aanwezig zal zijn.
Het alternatief zou een erg lange tuinslang kunnen zijn, of een mobiele reiniger met een eigen watertank maar deze is nogal prijzig voor deze ene keer van gebruik.

Indien er dus andere oplossingen zijn, hoor ik het graag! :)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
24.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoe lang zou die tuinslang worden? (dit blijft waarschijnlijk de goedkoopste en makkelijkste oplossing)
Hoe lang ben je meestal bezig, dus hoeveel water heb je nodig.
Hoe vaak doe je het?
Is er een mogelijkheid het gebruikte water op te vangen? (en her te gebruiken) Voor alles is een oplossing, maar het is al snel duur, of je moet met water willen gaan sjouwen en dus ieder keer een tank gaan vullen. (kost veel tijd)
(kan je er met een auto met aanhangwagen dicht bij komen)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik heb paar jaar geleden op zo een nederlands huisopknap programma een hogedrukreiniger gezien waarbij hij ging uitleggen hoe makkelijk het is want je hebt geen kraan nodig je legt de slang gewoon in de emmer. Dit heb ik onthouden want ik vond het erg handig nudat ik het wil kopen kan ik het nergens vinden en een emmer sjouwen met water vind ik niet zo een probleem

Het beste antwoord

De simpelste manier is die lange tuinslang zoals je zelf zegt.
Water hoger brengen in een ton is de tweede mogelijkheid en zo kan je hevelen, maar ik doe gewoon de zuigleiding van de tank los en maak met nog een verlengstuk darm een aanzuig in een sloot of put of dergelijke, maar mijn hoge druk reiniger zuigt goed aan, maar of dit met alle merken zo is daar heb ik mijn twijfels over. Om snel aan te zuigen is het meestal beter om aan de spuitmond de sproeier even eraf te doen. Zeker de pomp niet te lang (max 15 sec)droog laten draaien want daar kunnen ze niet lang tegen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Als er slootje of een ander watertje in de buurt is dan zou je de slang daarin kunnen hangen. Je moet dan wel een sok of zoiets voor de opening van de slang maken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ronron1212
11 jaar geleden
Dan heb je ook een waterpomp nodig
Utrecht
11 jaar geleden
een hogedrukreiniger is niet 'zelfzuigend'.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wij hadden vroeger een eenvoudige Karcher hogedrukreiniger en die zoog het water daadwerkelijk wel aan.
Je zou een watertank hoger kunnen plaatsen dan de hogedrukreiniger. Door het hoogteverschil krijg je dan waterdruk. Een hogedrukreiniger heeft aan de inlaat niet veel druk nodig, dus dit zou moeten werken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De pomp van een HD-reiniger heeft voordruk nodig om tijdig water binnen te krijgen anders zakt de uitgangsdruk en heeft u er niets meer aan.
U moet er dus voor zogen dat u statische druk opbouwt door een reservoir zo hoog mogelijk boven de pomp te plaatsen.

Anders een gesloten reservoir waar u perluchtdruk kan opsteken met een compressor, wel tijdig bijvullen.