Hoe kan ik mijn lattenbodem verstevigen zodat de latjes niet meer zo snel breken?

Het gebeurd niet tijdens het slapen. Maar als je op het bed gaat zitten.

Toegevoegd na 1 uur:
Foto:
https://www.dropbox.com/s/qic4tlp60me02zb/20160211_094321.jpg?dl=0

Toegevoegd na 1 uur:
https://www.dropbox.com/s/ofre37iyw7mpigc/20160211_094313.jpg?dl=0

8 jaar geleden
8.9K
Rieneke1
8 jaar geleden
Je kan extra pootjes kopen om eronder te zetten.
HeerVoldemort
8 jaar geleden
Mij hemel...kunnen ze de optie foto's uploaden nou eindelijk eens een keer maken. Wat een slechte website beheerders!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Die latten hebben een ondersteunende (verende) functie. Die verlies je als je de latten gaat verstevigen. Aan de (veel te grote) afstand tussen de latten te zien was dit een nogal goedkope bodem.
Maar dan nog mag dit niet gebeuren bij normale belasting, als ie niet oud is, hoort ie veel meer te kunnen hebben dan zitten..
bamibal
8 jaar geleden
Met delen via Dropbox geef je wel je echte naam prijs.
HeerVoldemort
8 jaar geleden
Eeeeek! Nou zolang etterbakken van mijn werk het maar niet zien.
HeerVoldemort
8 jaar geleden
Maar toch even aangepast, bedankt @bamibal voor de waarschuwing.
HeerVoldemort
8 jaar geleden
@Jackd was een heel goedkoop bed €45 inclusief de lattenbodem. Wel nieuw gekocht 6 maanden geleden bij Kwantum. Ik had vlug een logeerbed nodig.
Amadea
8 jaar geleden
In een kringloopwinkel een spiraalbodem kopen en die eronder bevestigen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Die latten zitten inderdaad erg ver van elkaar af, maar tenzij degene die erop zit behoorlijk zwaar is, zou dat niet zomaar mogen gebeuren. Ik zou teruggaan naar Kwantum hiermee. Ik snap dat je aan een logeerbed niet al teveel wilt uitgeven, maar via Marktplaats en inderdaad winkels als Kwantum of Leen Bakker of een gewone kringloopwinkel kun je nog wel betere lattenbodems vinden. Mijn extra lattenbodem is pas gejat door m'n moeder ('oh, heb je die over? Mag ik wel hé?' LOL) anders mocht je die komen halen. Denk dat er wel meer mensen zijn die zo'n ding over hebben en omdat een lattenbodem dan al gauw in de weg staat, willen mensen dat ding wel kwijt.
HeerVoldemort
8 jaar geleden
Erg ik heb 3 jaar geleden mijn lattenbodem verkocht op marktplaats. Harstikke goede! Had een boxpring (of hoe je dat ook schrijft) gekocht. Tja en op een flatje wat moest ik daar met die extra bodem. Wist ik veel dat ik een jaar later een huis ging kopen met logeerkamer.
HeerVoldemort
8 jaar geleden
Het zwaargewich die erop ging zitten was ik zelf 72kg matras lag er ook op.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Teruggaan dit mag binnen 6 maanden niet kapot gaan bij normaal gebruik. Anders de kapotte ruilen met die bij het voeteneind en daar planken in doen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ja goed idee van Jackd aan het voeteneind een plaat spaanplaat van zeg 30 cm x breedte bed, en de latjes dan herverdelen over een kortere lengte zodat ze dichter bij elkaar liggen

Antwoorden (1)

Leg een hardboard plaat over de latjes heen.

Hardboard van een paar millimeter dik is tegelijk flexibel en stevig genoeg. En niet al te duur.

Dat kost je wat ventilatie, maar de druk wordt beter verdeeld over meerdere latjes waardoor deze meer kunnen dragen. Dit vangt vooral de momenten op dat er veel druk op één punt komt. En dat zijn precies de situaties waarop latjes kunnen breken.

Kun je een plaat vinden met allemaal ventilatiegaatjes erin, dan zou dat helemaal mooi zijn.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
+ en anders zelf heel veel gaatjes boren, dat gaat best snel.