Wat te doen bij bevroren binnnendeuren van de woning?

Alle deuren krijg ik niet open van binnen. De verwarming staat op 23.5 en föhnen helpt niet zodat de deur open gaat. Iemand tips? De deuren zitten muur vast. Er tegen aan schoppen helpt niet. Warm water bevriest ook, er ligt nog sneeuw alleen wel minder (weg geveegd) het vriest voornamelijk.
Ik heb 1 deur open gekregen de rest zit vast.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.5K
Amadea
3 jaar geleden
In een verwarmde woning lijkt het mij stug dat deuren kunnen vastvriezen. Het betreft wellicht houten deuren die verzakt zijn?
tinus1969
3 jaar geleden
Vochtprobleem? Dan heeft het even tijd (een dag ofzo) nodig om te drogen.
Erna55
3 jaar geleden
@jenny
Kun je de situatie beter uitleggen?
Het lijkt er nu op dat je sneeuw IN je huis hebt terwijl de verwarming op 23 graden Celsius staat.
Wat bedoel je met binnendeuren?

Antwoorden (1)

Onder een binnendeur versta ik een deur tussen twee binnenruimten zoals twee kamers. Die kunnen dus nooit bevroren zijn. De kans is veel groter, dat ze vastzitten door het werken van het hout door erg droge lucht. In dat geval moeten enkele flinke stoten toch helpen om ze open te krijgen.