Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe krijg ik mijn radiator (stadsverwarming) weer warm?

Ik heb stadsverwarming met radiatoren in de woonkamer, slaapkamer, gang en badkamer (gelijkvloers). Ik heb geen thermostaat, alle radiatoren moet ik apart aanzetten. De radiator in de woonkamer zet ik vaak op stand 4 (gaat van 0-6), want anders wordt je niet goed warm. Ook blijft de onderkant van de radiator koud en na een tijdje wordt de rest van de radiator ook koud. Bij de andere radiatoren heb ik dit probleem niet.

Ik vroeg me af of ik ergens het aantal bar kon aflezen (zie foto van de kranen). Ontluchten lijkt me natuurlijk een goede oplossing maar ik vroeg me af of er nou ook een drukmeter zit. En wellicht zijn er nog andere mogelijkheden dan ontluchten?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
3.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

De druk zegt niet veel. Water stroomt door druk-verschil tussen de in- en de uitgang.
Als de andere radiatoren wel goed doorlopen kunnen er eigenlijk maar twee oorzaken zijn.
1. er is een blokkade in de leiding. Je denkt dat de kraan open staat, maar dat is niet zo.
2. er zit lucht in e raiator of een deel van de leiding.
Ontluchten is dus altijd te proberen.
(Lees meer...)
5 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding