Hoe zou ik deze schoenen kunnen maken ?

Ik wil deze nog heel graag aan, maar zo kan dat natuurlijk niet. Zou ik deze kunnen maken, zo ja hoe?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.1K
Amadea
6 jaar geleden
Dat kun je beter láten doen, bij een schoenmaker.
svetivlas
6 jaar geleden
Zo te zien is het bovenleder gewoon losgescheurd en zit het resterende deel nog gewoon in de hechtnaad met de zool. Daar is niks meer aan te doen en zelfs al zou een schoenmaker het geheel uit elkaar halen, een nieuw stukje aan de neus naaien of plakken en weer aan de zool vastnaaien, zou het nog geen gezicht zijn en de kosten groter dan de schoenen waard zijn. Als het het geval geweest was dat het bovenleder uit de zool was gekomen had je het, na intensieve reiniging in de naad, het met "araldide" weer in de naad vast kunnen lijmen en na 24 uur weer kunnen gebruiken.

Antwoorden (1)

u spreekt van "maken" maar je bedoelt waarschijnlijk repareren!?
als u over wit leder beschikt en nogal handig bent dan kan u proberen van binnenuit er een stukje leder in te plakken dat natuurlijk groter is dan het gat...
let wel op dat contactlijm door de warmte van de voeten terug loskomt; je moet dus een andere lijm gebruiken die bestand is tegen lichaamswarmte maar waar ga je die vinden?
anders adviseer ik je toch een schoenmaker in te schakelen.
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Contactlijm komt niet los door warmte. Eerst de te lijmen delen wat opruwen en zeker ontvetten. Binnenin wat lijm smeren en ook op het andere deel. Lijm laten drogen zodat het niet meer aan de vingers kleeft. Bij kamertemperatuur, 10/15 minuten. Dan de delen krachtig aandrukken. De kracht van het drukken is belangrijker dan de druktijd. Succes.
PS: schoenmakers gebruiken ook contactlijm, maar met een langere droogtijd, zodat ze wat meer tijd hebben om de delen aan elkaar te bevestigen, omdat ze vaak verschillende schoenen tegelijk herstellen.