Waarom wordt onze nieuwe design radiator amper warm?

We hebben alles volgens het boekje gedaan. Aantal m3 opgemeten van de badkamer, hiermee berekend wat we nodig hadden en een design radiator met de ongeveer juiste capaciteit gekocht (+/- 100 watt meer dan nodig was, de keuze was was iets teveel of te weinig). Aanvoer gaat via de thermostaatknop rechtsboven erin door een 15mm pijpje, afvoer gaat links onderin, ook via 15mm pijp. De CV is goed op druk, alles is ontlucht. Alle verwarmingen worden prima warm, alle leidingen worden warm zoals het hoort, geen storingen op de CV.
Het aanvoerpijpje wordt heet en een klein bovenste deel van de design radiator en een deel van het afvoerpijpje wordt heet (het deel het dichtst bij de hoofdbuis).

Waar kan het aan liggen??

Toegevoegd na 19 uur:
**UPDATE***
Dank voor alle tips en adviezen. Helaas verschillende benaderingen zowel hier, als van bouwmarkt en loodgieters. Dus dat wordt afstrepen.

Punt 1 is een domme fout van ons die we gaan verhelpen; we hebben er een thermostatische knop op gezet, de aanvoer buis en de knop worden loeiheet wat waarschijnlijk het volgende veroorzaakt: "Thermostatische kraan
Deze kranen hebben een witte dop en bevatten bimetaal in de kop. Dit bimetaal meet de temperatuur in de omgeving. Als de gewenste temperatuur bereikt is, wordt de radiator afgesloten."
Aldus eerst deze er af en gewoon een rechtstreekse verbinding maken.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
7.9K

Antwoorden (8)

Hoewel je alles ontlucht hebt, kan er toch ergens een luchtbel dwarszitten. Probeer eens om alle andere radiatoren in huis dicht te draaien en de nieuwe open te laten. Soms lukt het om op deze manier de luchtbel weg te persen.

Toegevoegd na 38 seconden:
Daarna weer even ontluchten.
bamibal
13 jaar geleden
Misschien is het ontluchtingspunt niet het hoogste punt van de nieuwe radiator en blijft er ergens een luchtbel zitten, die het hete water tegenhoudt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je ook een dompelbuis in de aanvoer aangebracht zodat het water wat verder naar beneden wordt gestuwd?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet altijd een straalpijp monteren in de radiator.
Deze zorgt ervoor dat het warme (hete) water naar de onderkant van de radiator wordt gebracht.
Zonder straalpijp wordt hij nooit warm.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zou even kunnen kijken naar de termostaatkraan of die goed functioneert (als het goed is heb je daar een kunstof kapje bij gekregen die je er op kunt schroeven als het thermostaat eraf is dan staat hij 100% open)
Doet hij het dan wel dan heb je de oorzaak.
Doet hij het niet kun je even kijken of er geen stromingsbuis standaart is gemonteerd in de radiator die heb je in jouw situatie niet nodig maar zit er wel eens standaart in.
Anders moet je toch zoeken naar een luchtbel ergens in je leiding.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waarom hier ook een - ?
van mij een + hoor
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@traveller; dat is mijn trouwe minnaar. waarschijnlijk onzeker geworden over de zin des levens na een antwoord of reactie van mij ;-)
Ik neem aan dat de designradiator in de badkamer is gemonteerd. Omdat je in de badkamer wel wat warmte kan gebruiken hoeft er helemaal geen thermostaatknop te worden gemonteerd. De thermostaat kan je er makkelijk afhalen en het resultaat bekijken. Wordt het te warm dan kan je overwegen om de deur naar b.v. de gang open te laten staan.

Toegevoegd na 22 uur:
Een badkamer is een vochtige ruimte. Als deze ruimte wat extra verwarmt wordt helpt dat vochtproblemen voorkomen. Warme lucht bevat meer vocht en warme lucht stijgt op dus verlaat de badkamer via het ventilatiekanaal of via de gang naar de rest van het huis. Twee vliegen in een klap dus. Warmte en geen vocht problemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er gaat te weinig water door de nieuwe radiator.

Als alles goed is aangesloten en als de rest van je systeem wel in evenwicht is, dan moet je alle andere radiatoren (of een deel ervan) een stuk dichtdraaien.
In nieuwe systemen zitten daar vaak al ventielen voor (zoals in de link)
Sommige thermostaatknoppen kan je ook instellen.

Eventueel kan je in een stuk hoofdleiding, waar je nieuwe radiator niet op zit een kraan zetten.

Toegevoegd na 1 minuut:
op de foto in de link, zit achter dat schroefdopjes een ventiel die je met een inbussleutel kan verstellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb vorig jaar zomer een nieuwe cv geinstalleerd gekregen en had eenzelfde probleem als jij.
ontluchten van de radiator in kwestie hielp niet en de toevoerleiding was heet. ik heb toen de thermosstaatkraan een paar keer open en dicht gedraaid en voila, hij werd weer warm.
misschien werkt dat bij jou ook, succes.